tisdag 1 oktober 2013

Friggs te och nötbollar

I kväll var jag galet sötsugen!!!!! Det är konsekvenserna av att jag misskött mig i helgen.
Fest i fredags - bra mat och dryck men Gunbritts goda kaka ställde till det.
Tårta i lördags.
Kaka och tårta i söndag...... Inte konstigt att jag är svullen som en gris och abstinensen sätter in.

Läste om ett nytt te från Friggs som heter Sockerbalans. Inte direkt ett sånt där romantiskt namn som te brukar ha =0)
Det finurliga med den här sorten är att det innehåller krom. Krom är bra mot sötsug......
Dessutom fick jag en idé om att göra nötbollar. Geggan jag gör till min äppelpaj brukar få samma konsistens om chokladbollssmet.
Så idag mixtrade jag om receptet lite och gjorde bollar av smeten i stället. Rullade i kokos och ställde in en stund i kylskåpet.

Har precis ätit två stycken och de blev faktiskt väldigt goda. Ska nog ta mig en till innan jag gör kväller.
Téet var också jättegott. Vet inte om det har någon effekt på sötsuget men jag kan ju dricka det ändå ;0)

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Klockan är inte mer än 20,15 men jag är sjukt trött. Somnade tidigt i går kväll men vaknade till efter en timme och sen tog det typ 3 timmar innan jag somnade om..... Blir lätt så när hjärnan är överfylld.....

Natti natti!  

Inga kommentarer: