fredag 11 oktober 2013

Fredag med en liten knorr

I dag är vi glada. Amanda säger att hon är så glad så att hon nästan vill gråta =0)
Idag flyttar det hem två nya familjemedlemmar till oss. Två små kissemisspojkar. Det ska bli så mysigt!
Våra tidigare gosisar Nisse och Mysan har försvunnit med ett års mellanrum. Mysan förra året, Nisse i år.... Vi trodde att Nisse skulle komma tillbaka eftersom har tidigare år gjort lite längre semesterturer på somrarna. Men nu har han varit borta i 5 månader och vi har gett upp hoppet.....

På eftermiddagen ska de hämtas. Det är väldigt pirrigt i tjejernas magar =0)

Själv är jag röstlös. Har tappat rösten och det som kommer ut är mest bara väsningar och försöker jag höja rösten blir det bräkningar.
Det är ju alldeles strålande att vara utan röst just idag när jag ska ha ett utvecklingssamtal direkt på morgonen klockan 8.....

I går var vi på ett kalas helt i min smak. Jag gillar alla kalas men det var ett kalas som passade min kosthållning bättre =0)
Cecilia skulle firas och hon har också lagt om sin kost till LCHF.
Det bjöds på ostar, lufttorkad skinka, oliver, frökex och smarrig kladdkaka med grädde. Gött, gött!
Jag måste än en gång tillägga att det är helt fantastiskt att man kan få äta sånt utan att ha dåligt samvete för att jag ska tappa kontrollen när jag äter.
Om det bjudits på kakor hade jag antagligen börjat med en och sen hade armen sträckt sig ut och fortsatt fylla assietten med kakor......
Cecilia avslöjade att hon tappat 8 kg sedan hon flyttade hit och blev mer restriktiv med kolhydraterna. Knappt en och en halv månad. Det var inte illa!

Nu ska jag peta i mig en Ipren och se om jag kan försöka få i väg mig själv och prupparna till alla "instanser". Kroppen vill inte riktigt ha samma tempo som jag vill. Antar att rösttappet är ett första tecken på en förkylning som tänker bryta ut med dunder och brak.

Ha en härlig fredag! SNART ÄR DET HELG!

Kraaaam!


Inga kommentarer: