måndag 25 juni 2012

Det går jä#&igt dåligt just nu.....

Blir lite smått galen! Jag fullkomligt hatar bilar och allt som de drar med sig. De är bra att flytta röven med men sen inget mer.
3 bilar jag vi för närvarande och från och med idag behöver alla repareras. Före klockan halv 9 i morse var det bara 2 som behövde fräschas upp.
Volvon - rutan, slang till turbon, repor i lacken.
Rödingen - bakaxel, nya däck.
Pizzabilen - avgassystemet.

Volvon skickades idag iväg på rutbyte. Mattias mamma skulle ta med den in till Sandviken i morse men klockan 7 i morse ringde hon och sa att hon inte ville köra eftersom hon har ögoninflammation. Fullt förståeligt så istället körde svärfar in den och jag hämtade honom. Svärmor gick in till våra sovande barn.
På vägen hem började Pizzabilen plötsligt låta illa som tusan. Jag och Roger tittade på varandra och sa nästan i kör: avgassystemet........
Väl hemma ringde jag pappa som kom ner och kikade på misären. Mycket riktigt, röret var av..... En lång rad med fula ord for ur min mun kan jag lova. Pappa ska kika på skiten i eftermiddag och se om han kan fästa ihop det lite tillfälligt så vi kan åka  med bilen i veckan.
Till historien hör oxå det faktum att jag och tjejerna är solo den här veckan. Mattias är på kanot- och fiskeresa så nu ska vi fixa allt själv.

På eftermiddagen ska Volvon hämtas och skjutsas till nästa uppfräschning då en slang till turbon ska bytas... Tanken var att jag skulle ta buss in till Sandviken och svärisarna skulle hämta mig i Bastfallet. Nu blir det på lite annat vis. Pia och jag tar med oss våra pluttar och åker in till IKEA, lämnar dem i lekhörnan och botaniserar på rean :-) Nått roligt behöver man göra i det här tråkiga vädret och sorgliga billivet. På hemvägen tar vi över Sandviken och hämtar bilen och sen släpper jag av den i B-fallet och får sen skjuts av Pia.

Nu ska här ätas lunch, rester till mig, blodpudding till barnen. Då är alla nöjda och belåtna :-)

Ha det bra i regnet!

Inga kommentarer: