torsdag 21 juni 2012

Kramar ur det sista....

Sista rycket på jobbet nu. Ska försöka beta av så mycket som möjligt inför hösten idag men vis av erfarenhet så vet jag att det inte går att planera för mycket för det blir alltid förändringar.
Ska iallafall försöka få till en grovplanering för hemkunskapen.

Måndag och tisdag var vi i Högbo på konferens. Jädrans så trevligt vi hade det. Jobb på dagen, så klart =0) men det blev ändå lite annorlunda. Efter det fick vi lite fri tid, då tog vi oss ett dopp i jacuzzin utomhus. Ett glas vin däri var inte så dumt!
Efter det var det fördrink och en tur till bruket och minigolf. Tillbaka till Skommarsgården där vi åt middag. Sen var det lekar och umgänge. Vi hade så himla trevligt! Tror att jag somnade i 2-tiden.... Halv 9 skulle vi börja igen på tisdagen men man hoppade upp pigg som en lärka vid halv 8. Trodde jag skulle vara stendöd eftersom det blev ganska sent och ett och annat glas vin men det gick galant =0)
Lite sorgligt var det dock eftersom vi avtackade några galanta damer som kommer sluta. Det känns fortfarande lite overkligt att personer som ALLTID (iallfall under min tid) funnits här. Självklara personer som liksom alltid SKA finnas.

Amandas sista dag på dagis idag...... Sorgligt tycker mamman, spännande tycker Amanda. Det är väl tur att det är åt det hållet.
Midsommarafton i morgon. Har inte riktigt hunnit med i svängarna måste jag säga. På dagen åker vi till Koversta och  dansar runt midsommarstången.
På kvällen blir vi ett gäng hemma hos oss som äter och i bästa fall, om inte myggen tar över, kör 5-kamp eller kubbturnering =0)
Jag ska försöka förhandla till mig en tur till Koversta på kvällen oxå. Vill ju dit och dansa och träffa lite folk. Min motivering är att jag behöver ladda inför en vecka som ensamstående mor (Mattias drar ut i svenska och norska vildmarken nästa vecka). Dessutom måste kusin Cecilia, som kommer hit, få uppleva Koversta =0)

Nu ska jag JOBBA klart! Snaaaaaart är det över! Det ska bli underbart!

Kram Lajsa 

Inga kommentarer: