söndag 17 juni 2012

Regnig söndag...

Jag blir så trött på det här vädret! Vill ha sol så jag kan vara ute och grejsa, eller bara ligga i en solstol..... Måtte det bli bättre nästa vecka.
Igår var det oxå regn hela dagen. Vi åkte till Avesta och Haglöfsbutiken där. Tjejerna fick sig en varsin sovsäck och Mattias köpte en jacka. Själv hittade jag en galet snygg skaljacka som jag ska fundera på ett tag till. Lila så klart ;-) 4500 är ganska mycket pengar fast å andra sidan så behöver jag inte köpa någon ny på några år då ;-)
Efter Avesta drog vi vidare till Valbo. Liggunderlag till Mattias och "funktionströja" till mig så nu slipper jag lukta svett efter löprundorna..... :-)
Vi köpte en uppsjö med smågodis, åkte hem och mofflade i oss allt. Mattias blev krasslig på kvällen, nös och snörvlade och sen var han däckad. Man hade kunnat tro att döden stod och knackade på utanför dörren. Idag verkar det som att livet återvänt litegrann.

Glömde väga mig i fredags. Inte bra, eller, det kanske är bra. Slipper se resultatet av min misskötsel.

Just nu är det baguettebakning på g här hemma. Nått måste jag ju roa mig med så här i väntans tider. Vill att "Olle" ska komma ut nu men han verkar sitta fast=0) Det är visserligen "bara" 4 dagar efter bf men man blir ju otålig. Eller vad säger du Mia? *fniss*
Längtar efter att få "snusa" bebis! Mina bebisar är ju stora nu...... fast jag "snusar" på dem ändå.

Har gjort en surdegsgrund oxå. Men det går inte bra för mig. Fick slänga en idag som jag gjorde för några dagar sedan. Testar igen. Använder mig av en grund som står i boken Surdegsbröd. Har misslyckats typ 5 gånger nu.
Hade ett annat recept förrut och då gick det hur bra som helst, första försöket gick det på då. Nu vet jag inte var jag har det någonstans.
Tips tas emot med öppen famn!

Nu ska jag knåda ut baggisarna. Jäst misslyckas jag iaf inte med :-)

Ha en bra dag i regnet!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Här är en till som är trött på vädret. Vi har visserligen haft glimtar av sol och temperaturen har ökat några grader, i fredags kunde jag ligga o sola ett par timmar. Just nu skiner solen hjälpligt mellan molnen, men det blååååser!
Nåja, det fina vädret kommer väl till min semester. 3 veckor kvar =)

Och så lite pepp så misskötseln inte kommer o hälsar på hos dig igen ;) Här har jag motat bort den förutom ett tiotal nötter igår kväll som råkade åka ner igår kväll hemma hos en vän.
Nu ska vi i mål? Va de inte så vi sa? ;P

Lisa sa...

Joooooooooooooo, vi ska ju i mål!!!! Måste snäppa upp nu! Ut och röra på mig är ett måste!