måndag 4 juni 2012

Solen kikar fram!

Det var verkligen länge sedan jag såg den. Helgen har gått i regnets tecken.
Vi betade av 50-årskalas på lördagen och shopping på söndagen.
Vi var och handlade trall till bron, grejer till bilen som ska repareras lite och ett "sideboard" (som det så snitsigt heter) till uterummet. Det blev riktigt bra när vi fick upp det. Fattas bara någe snyggt att ställa på den :-)
En massa annat krafs blev det oxå.

Ätit en massa gott har jag oxå gjort=0)  Kalaset bjöd på en härlig buffé med massa god mat och smarriga efterrätter. Det blev nog en hel del points för mycket men så får det bli.
I går petade jag i mig en kycklingkebab i bröd. Den var oxå smarrig, fast inte lika god som buffén.
I fredags däremot grillade vi. Det blev inte lika lyckat. Mattias hade köpt hem gorgonzolafyllda kycklingfiléer. De blev torra som fnöske när vi grillade dem.
Jag gjorde iordning rotfrukter som skulle in i ugnen. Satte in dem och sa åt Mattias att vakta dem och röra om lite ibland. Själv tog jag en promme. När jag kom hem och det var dags att äta var det bara kolbitar kvar. Suck! Men vitlökssåsen var iallafall god =0)

Fick precis ett schemaförslag inför hösten. Inte någon trevlig läsning. Jag ska ha elevens val både i åk F-5 och 6-9. Jag vet att de kommer önska Zumba. Det innebär att jag, om jag kommer ha ÅrsundaZumba på torsdagar, får köra tre pass Zumba på torsdagar.......
Jag undrar om Zumba kommer kännas lika lustfyllt efter den här terminen?

Nu ska jag ta en lektion åt en kollega. Trevlig klass och trevliga uppgifter. Då är det ett nöje att hjälpa till :-)

Kram Lisa



2 kommentarer:

Elin sa...

Måste du ha zumba i Årsunda på torsdagar då? Går det inte någon annan kväll, eller kör det ihop sig för familjen då? Det låter tufft med tre pass på en dag. (Jag måste säga att jag är förvånad över att det kommit schemaförslag redan nu, det har väl aldrig hänt tidigare? Undrar om det finns något till mig också?)

Lisa sa...

Måste inte köra torsdagar men det passar bäst med tanke på att jag är ledig fredagar. Då KAN jag ta med tjejerna om Mattias ska iväg på något nån torsdagskväll. Vi måste inte upp i ottan dagen efter.... Men jag får nog ta och tänka om.
Jodå, det har kommit ett förslag, men det är dock ett förslag än så länge. Det finns en hel del att jobba med när det gäller förslaget ;-)Dina lektioner finns självklart också inlagda.
Det ska bli väldans trevligt att få tillbaka dig i höst!