fredag 16 mars 2012

Vägning

Ja jag vägde mig igen fast jag lovat mig själv att inte göra det och från och med nu kanske jag inte gör det mer utan försöker lita på hur kroppen känns istället.
1 hg upp sen sist och kroppen känns verkligen precis så där som innan jag av någon anledning släppte den bra kosten nån vecka innan sportlovet. Fluffet kom snabbt. Men nu känns det att det är påväg att ordna upp sig igen =0)
Fast det är ju lite kul att få det där konkreta resultatet som siffrorna ger. Fast..... det är ju i och för sig inte så kul om siffrorna går uppåt =0)

Kesoplättar och kaffe är intaget. Dock ingen grädde i kaffet för det var slut. Hade matlagningsgrädde men det blir inte lika gott som visp- eller kaffegrädde. Ska shoppa upp mig på kaffegrädde idag. Känns lite avigt på något vis att dricka vispgrädde.

I går gjorde jag LCHF-pannkakor. Grädde, mjölk, ägg, fiberhusk och salt. Grädde och mosade jordgubbar med lite stevia i. Ååååååh så gott det var! Vet baske mig inte hur länge sedan det var jag åt pankisar och grädde. Har alltid valt bort det eftersom det gett så många points. Nu testar jag utan att tänka i points. Eller..... jag kan erkänna att jag kollade upp hur många points det är i en pannkaka, 5 points. Det är bra! Jag hade matlagningsgrädde så då blev det inte lika många points. Hade jag haft visp hade det blivit fler.

Nu så. Klä barn och sen iväg för veckans sista arbetsdag. Avslutar den med Zumba.

Kram

Inga kommentarer: