torsdag 15 mars 2012

Fortfarande förvånad...

... och inväntar socker attacken. När ska jag bli godissugen???? Det är ju helt galet att jag är mätt nästan hela tiden och ändå inte har fått ett endaste gallstensanfall!!

I morse åt jag mina kesoplättar, på rasten drack jag kaffe med en skvätt grädde. Vid lunch var jag inte ett dugg hungrig och det var väl tur för det var världens äckligaste gulaschsoppa med köttfärs. Det var typ potatismos i den! Eller rättare sagt, överkokt potatis. Åt köttfärsen och grönsaker med dressing.
Efter jobb och dagis skulle vi hem till "Kocks" på eftermiddagsfika. Preparerade mig själv med en ostskiva och en liten bit brie när jag slutat för dagen, bara för att inte vara allt för sugen där på eftermiddagen. Eftersom Pia är en klok kvinna så hade jag inte behövs oroa mig. Hon är själv lite inne på lågkolhydratigt så hon bjussa på fruktsallad, turkyoghurt, solrosfrön och honung. Smaskigt och enkelt. Jag hade helt glömt bort turkisk yoghurt! Måste köpa hem en hink i morgon. Det är ju så gott! Tror jag måste göra egen müsli. Gott till frukost.

Hade en trevlig eftermiddag i Kräbäck med en massa pepptalk. Vi är båda i behov av det om man säger så =0) Förhoppningsvis kommer vi nå våra mål både när det gäller det ena och det andra.

Snart är det dags för Biggest Loser. Jag skulle oxå vilja flytta till ett slott några veckor och bara ta hand om mig själv; träna, äta, sova och läsa. Det skulle vara härligt!

Nu så, innan tv:n ska jag förbereda lite inför morgondagen. Fredag! Så galet skönt! Mattias och jag ska på bio i morgon. Ska bli mysigt.

Kramen

Inga kommentarer: