tisdag 20 mars 2012

Gaaah!

Usch, den här veckan är inte rolig. Långa dagar måndag-torsdag. Måndag och onsdag slutar alltid kl. 17 resp. 16 men den här veckan tillkom ett möte i Järbo idag och kurs i Sandviken på torsdag.
Tack och lov så ställer mamma och pappa upp två dagar och hämtar tidigare från dagis men det är ju MIN tid med barnen som blir lidande. Det blir liksom inte mycket kvar av dagen när jag/Mattias hämtar dem vid 17.
MEN sanningen är ju att det i många familjer ser ut så här vecka ut och vecka in och då kan jag nästan skämmas lite när jag klagar på att vi har det så här EN vecka.....

Zumba igår. Ny låt. Marie Serneholts (stavning???) Salt 'n Pepper. Jädrans sicket drag. Den är lite klurig men framförallt snabb. Fast de såg så himla glada ut genom hela låten så jag tog det som ett gott tecken.

I kväll åt jag den godaste middagen på länge! Tanken var att jag och Mattias skulle äta någonstans efter mitt möte men han blev tvungen att skruva med nått på jobbet eftersom han blivit blixtinkallad till något jobb i kväll. Så det bidde ingen restaurangdate med honom.... Tjejerna åt hos mamma och pappa.
Så när vi kom hem stekte jag bacon och en chorizo, skeda upp en omgång "kyckling- och baconröra" (färdigköpt), salami och en liten bit brie. Guuuuuuud så götta det blev. och enkelt. Har samma omgång med mig i matlådan i morgon så nu ser jag redan fram emot lunchen=0)

Nu ska jag nog ta och masa mig ner i sängen. I morse ställde jag klockan 05,20 och skulle ta en tur på crosstrainern. Det blev inte så...... konstigt ;-) Men i går kväll när jag la mig kände jag mig jättetaggad och ville verkligen gå upp tidigare. Av nån anledning försvann den känslan.
I morgon ska jag inte gå upp tidigare. Har zumba på kvällen så det får räcka.
Torsdag däremot tror jag får bli en träningsmorgon. Ska inte lämna tjejerna förrän 8,30 så det blir alldeles utmärkt. Då kan jag gå upp vanlig tid och ta ett pass då. Kanske....... =0)

Nu så, natti natti på er!

Inga kommentarer: