lördag 10 mars 2012

Billös lördag

Snacka om att jag är beroende av bil. Mattias tog Volvon till Orsa idag. Han skulle dit på någe motorraj. Så här sitter vi med Peugeoten som bara är tvåsitsig...... Svårt att släpa med sig båda barnen någonstans då....
Skulle verkligen behöva åka till Sandviken. Får se om jag lyckas låna någon bil. Det är säkert inga problem att låna mina eller Mattias föräldrars bil men det är ju det att jag känner mig så himla besvärlig =0)

Molly vaknade klockan 6 i morse! Det är alldeles för tidigt! Hon var visserligen väldigt hostig och täppt i näsan så det var inte så konstigt. Men jag vill inte vakna den tiden när det är helg. Hon låg och snörvla inne hos oss till kvart i 7, då kom Amanda och kröp ner i fotändan av sängen. Stackarn!
De låg och snackade ihop sig och kom fram till att de skulle gå upp och leka. Mattias gick oxå upp eftersom han skulle iväg. Själv låg jag kvar och försökte somna om. Omöjligt.
Låg och lyssnade på hur tjejerna pratade. De pratade om att tappa tänder, eftersom Amanda tappat en tand och har börjat känna hur "vuxentanden" är påväg upp.
Molly påstod att även hon har tappat en tand i överkäken, längst fram. Sanningen är att hon har jordens största Tore Skogman-glugg =0)

I kväll blir det melloafton igen. Amanda längtar! Vi ska köpa hem någe gotta att äta.
Har förresten börjat med en ny viktminskningsmetod, appropå det här med att äta. Den heter LCBLMWWW Low Carb By Lisa Mixed With Weight Watchers =0) Vi får hoppas att det funkar. Liiite mera fett, ett ägg om dagen (annars ballar gallan ur), mer protein, socker- och vitt mjölstopp, kaffe i mängder =0). Vi får se var det leder men jag måste på nått vis få stopp på sockerbegäret som har occuperat min kropp. Jag blir galen!

Jag har missat att berätta att jag och Mattias hade 13-årsdag i veckan. Sorgligt nog var det en dag som gick oss förbi utan firande.... Det hanns inte med helt enkelt=0(
13 år känns lite smått otroligt. Det är nästan halva mitt liv. Nu är jag ju inte 26 men nästan =0) Hade väl aldrig kunnat tro att det skulle vara så länge, trodde det bara skulle bli en liten "fling" men han blev MIN! Forever <3

Kram!

Inga kommentarer: