tisdag 6 mars 2012

Back on track!

Ja nu är vi tillbaka i vardagen igen. Det gick fort, lite smärtsamt men det gick. Jag tycker att det är så himla jobbigt att släppa loven. Eller rättare sagt, släppa tjejerna.
Eftersom vi umgås så mycket då så känns det jobbigt i början och veta att man inte kommer träffa dem hela dagar. Men det tog typ en halv dag så kändes det ok igen.

Ljungdalsresan var sååå skön. Lagom mix av skidåka och skoter. Tjejerna, iallafall Amanda, blev väldigt taggad när det gäller slalomåkandet. Skoteråkardagen hade hon helst bytt ut mot en slalomdag istället.

Vi hann med en del solande i snögrop oxå. Det var kanonfint väder, varmt och skönt.


Amanda äter den utlovade Dajmstruten hon skulle få om hon körde "glasstrut" i backen. Skitduktig var hon.


Storfräsare nummer två =0) Älskar den här bilden. Supernöjd "Tore Skogman" i slalomutrustning.

Lunchpaus i Kesuboa. En liten servering mitt ute i ingenstans. Skitmysigt och väldans god gulaschsoppa dessutom.


Nu är det bara att ta nya tag igen! Jobba på i 4½ vecka innan påsklov. Det kommer bli intensiva veckor eftersom jag ska försöka få till alla utvecklingssamtal innan lovet. Det går ju så himla fort! Efter lovet är det så sönderhackade veckor så det kommer gå väldigt fort. Dessutom väntar ju Cypernresan. Ååååh så jag längtar!

Idag kändes det lite som att livet återvände. Trots att jag inte kunde somna i går kväll så vaknade jag och kände mig pigg. Ljuset på mornarna gör så mycket. När vi åkte iväg i morse var det så många från folkhögskolan som var ute på morgonpromenad och då blev jag springsugen. Och den känslan höll i sig hela dan. Blev dock ingen springning men en promme. Skyndade mig ut direkt efter kvällsmaten eftersom mamma och pappa skulle komma och fika. Då var det inte läge att springa, skulle bara sluta i ett "håll" och då blir jag så besviken. Siktar in mig på en joggis på torsdag. I morgon är det barnzumba och Mattias har "pysselkväll" med boysen så då blir det inge umgänge med springskorna.
Hoppas bara att den här känslan håller i sig.


Nu ska jag krypa i säng. Förlängd konferens i möra och sen Zumba direkt på, hem och äta och sen lägga barn. Min dag.... helt ok ändå =0)


Ha det bra alla läsare.

Kram Lisa



Inga kommentarer: