tisdag 13 mars 2012

Sockerbegäret som försvann

Det är som ett mirakel. Har inget som helst sockersug längre. Efter att jag dragit ner på kolisar (igen!) så har det försvunnit. Den här gången ska jag försöka undvika ägg så långt det går. Mina kesoplättar innehåller ägg men de är fördelade på ca 12 plättar och jag brukar äta 4 till frukost så det blir inte ens ett ägg per dag.
I går när jag kom hem från Zumban tog jag dock ett kokt ägg med liiiite majonäs på. Efter ca en timmer trodde jag att jag skulle spy. Mådde så himla illa så då trodde jag att det var dags för en ny gallattack. Men jag klarade mig. Det kanske räcker med ett halvt kokt ägg för mig för att jag ska bli mätt.

Jag anar att alla som följt mig suckar och tänker - Men va tusan, ska hon byta kost igen? Och svaret är ja men med mindre ägg och kanske inte det allra fetaste hela tiden. Det var ju de där förbaskade äggen som gjorde att jag gav upp kampen sist. Tänker fortsätta fylla i checklistan hos ViktVäktarna för att ha lite koll men jag kommer antagligen överskrida varje dag =0)

Idag testade jag något nytt till ugnsfalukorven. Gjorde VITKÅLSmos. Dra på trissor så gott det var. Myyycket godare än blomkålsmoset. Till och med Mattias tyckte att det var ok, eller..... rättare sagt, han tyckte att det var bättre än blomkålsmoset som han höll på att spy av. Men jag kommer nog aldrig få honom att äta det fullt ut.
Bäst av allt är att vitkål är så himla billigt. Jag kanske måste börja tänka i de banorna nu oxå om jag ska jobba mindre i höst ;-)

Apropå hösten så har jag hittat en ny motionsform så jag skulle vilja utbilda mig till instruktör även där. Sh'Bam! Vi får se om jag tar steget eller om jag nöjer mig med det jag har och bara lägger till steg 2 i den utbildningen. Skulle gärna gå en kurs igen för Streve Boedt ;-)

I morgon är det dags för vab igen. Nu har brudarna varit hemma sen förra torsdagen och jag hoppas verkligen att det blir någon ände på det här. Mattias var hemma fredag och måndag, idag var de hos mamma och pappa och jag i morgon. Sen får det vara nog tycker jag.
De hostar och snörvlar men är fromma som lamm. Antingen är de för krassliga för att orka bråka eller så har de helt enkelt växt på sig lite=0)
Jag hoppas på finväder i morgon så vi kanske kan vara ute lite. Frisk luft måste väl rensa ur lite bacilusker.
Ska ändå ställa klockan i skaplig tid och gå upp och skriva omdömen. Utvecklingssamtalen börjar nästa vecka.....

Natti natti!

Inga kommentarer: