söndag 11 mars 2012

Söndagsmys hela dagen

Det har det varit idag. Mattias har varit lite smårasslig efter partaj igår.
Tjejerna, som är förkylda båda två, har lekt kanonbra hela dagen. Inte många "ihoprykningar" trots deras sargade tillstånd.
Vi var ute en stund oxå och Amanda testade sin cykel utan stödhjul och TADA, plötsligt cyklade hon. Helt galet. I höstas var hon väldigt osäker och rädd för att prova utan att vi höll i men idag på första försöket släppte det. Skönt! Då man man ta med båda på promenad, Molly i vagn och Amanda på cykel.
Tog en promme mitt på dagen. Det var riktigt hörligt för solen kikade fram emellanåt.

Har gjort LCBLMWWW-chokladbollar idag ;-) Goda bidde de.
Kvällsmat blev hemmagjorda hamburgare, bacon och coleslaw. Smarrigt värre! Ser redan fram emot lunchen i morgon eftersom jag får resterna då.

Nu i kväll firade vi Amandas cykelsuccé men kladdkaka, chokladbollar, grädde, jordgubbar och hallon. Smaskens! Kladdkakan kom från frysen och ingick inte riktigt i min kostplan men jag tog en liiiiten skärva.

I morgon är det måndag igen. Det är då en förbaskad tur att jag la Zumban på måndagar, det har medfört att jag numera ser fram emot måndagar. I morgon kommer det dessutom två föreläsare till oss mellan kl 16-19 som ska prata hälsa ur olika vinklar. Zumban blir hårt på det. Får gå lite tidigare så jag kan möta upp mina Zumbadamer.

Nu ska jag slå omkull mig på soffan och njuta av de sista minutrarna av helgen.

Kram

Inga kommentarer: