fredag 9 mars 2012

Jag vet - en gammal klyscha...

.....men den här veckan har gått så jäkla fort. Innan lovet var veckorna ganska tröga men den här.... Helt galet!
Har helt tappat det här med fredagsvägningarna. Sitter här nu efter frukosten och kom på att jag inte vägt mig. Inte bra. Vet att jag gått upp lite eftersom jag verkligen inte skött mig. KAn ju vara bra att ha siffrorna som en sporre.

Jag har hittat en ny favoritfrukost - kesoplättar. Keso, ägg och fiberhusk. Var vääääldigt skeptisk innan men jag gav dem en chans och jädrans så goda de var. Gott som mellis oxå. Hittade dem på www.56kilo.se

Molly är sjuk igen..... Tror hon har drabbats av torsdag/fredagssjukan. De ringde från dagis igår så jag fick hämta henne. Det blev lite smått kaotiskt eftersom jag hade en lektion kvar. Ingen rektor där, frågade runt om nån hade lektionsfritt på eftermiddagen men det var ingen som kunde ta min lektion. Beslutade då att jag helt enkelt fick ta med henne till skolan och sätta henne på en stol. Inte idealiskt men vad sjutton gör man. Började plocka fram grejer så eleverna kunde börja själva. Då ringde Elisabeth som var nere på fritids och vikarierade. De hade pratat ihop sig där och kommit fram till att Gunbritt kunde klara sig själv en stund där nere och Elisabeth kunde ta min lektion.
Det finns verkligen genuint underbara människor! Så då kunde jag hämta tjejerna och åka direkt hem.
Mattias blir hemme med dem idag. Amanda får oxå vara hemma.

Var och snyggade till nagalarna igår igen. Mina naglar växer som ogräs och dessutom hade de blovit ganska "nötta" efter våran fjällresa =0) Ny är de snygga igen med lite blingbling. Tack för det S ;-)
Efter naglarna for jag hem, slängde i mig mat och for till Årsunda där det var klädvisning. Inte min stil på kläder men det var trevligt att göra en liten utflykt med mamma och hennes polare =0)
Blev ihoptutad med en människa där som eventuellt i framtiden vill ge mig lite väl mycket uppmärksamhet. Kryptiskt? Jag vet men jag återkommer om och när det blir av ;-)

Nu är det dags att packa ihop och dra mot skolan. Ni som inte vet var jag jobbar kan ju kika in här www.sandviken.se/osterfarneboskola Vi jobbar på att få en "levande" hemsida men håll till godo med den vi har. Vi har skärpt till oss =0)

Kramen

Inga kommentarer: