fredag 8 april 2011

Pustar ut lite grann

Äntligen har jag kommit en bit från 67-kilosstrecket. 66,5 bidde dagens vikt och 0,4 kg ner. Skönt! Nu ska jag hålla i och sköta mig över helgen. Ska visserligen på Hampus 5-årskalas i morgon men jag MÅSTE begränsa mitt kakintag. Problemet är att Kia bakar så förbenat goda, stora kakor. Men jag ska välja ut 2 sorter och sen får jag dricka en massa kaffe.... Om jag är noggrann och äter lunch innan vi far dit så kommer jag inte vara lika sugen och det är ju bra när kakorna flödar. Det är inte så fasligt långt kvar till Rhodosresan heller så jag måste helt enkelt ta och rycka upp mig. Målet på 62 kilo kommer garanterat inte uppnås..... I går kväll var jag så vidrigt trött så när klockan var 8, och alla ungar somnat och Mattias var i startgroparna för att åka iväg och spela badminton, gick jag och la mig. Somna som en stock! Jag var sjukligt trött, hade jordens huvudvärk och ont i kroppen. Kroppsvärken kan bero på onsdagens gren/kvist-krattning och Zumba men det var ändå inte som träningsvärk. Sov fram till klockan 2 då Amanda kom in och var kissis. Nån gång under natten hade tydligen Molly kommit in till oss. Följde med Amanda på toa och sen la jag mig hos henne, tänkte ligga där tills hon somnat. Men det var jag som somna...... Vaknade efter ett tag och hörde Molly stöka. Då satt hon i sin säng och läste Max potta. Försökte få med henne till sängen men hon vägrade. Var så trött så jag orkade inte tjata, tänkte att hon skulle komma efter ett tag och det gjorde hon. Idag känner jag mig nästan bakis. Huvudvärken hänger kvar och jag är som surrig huvudet. Får se vad det bär av, sjukdom eller bara trötthet..... Ha de´ gött!

Inga kommentarer: