måndag 4 april 2011

Det går ju bra det här

Hela helgen har jag gått och haft ångest för den här veckan. Vet inte varför. Det är en knökfull vecka men det är bara roliga och utvecklande saker så egentligen borde jag ha sett fram emot den. Nu när jag väl är här så känns det ju prima. Jag har verkligen världens bästa jobb! Det går inte att komma undan. Men igår kväll kände jag inte så.... Sökte till och med i desperation ett annat jobb..... Satt och kikade på arbetsförmedlingens hemsida och hittade ett jobb lät spännande och med min yrkeserfarenhet så tror jag att det skulle passa mig. Nu vill jag ju inte byta jobb men igår ville jag det så då jag skickade iväg en ansökan... Knasigt, men det innebär ju inte att jag får det=) Skulle jag få det kanske jag får ta mig en funderare på om det kan vara värt att ta tjänstledigt en termin. Får jag inte vara kvar här i Färnbo kanske jag tar chansen. Igår kom Mattias hem. Det var skönt. Jag och tjejerna har haft en jättemysig helg men det är skönt att vara två att dela på ansvaret =) Fick en Craftjacka av honom. En röd och snygg en. Blev jätteglad! Amanda och Molly hade somnat innan han kom hem. När Molly kom över till oss i natt skrek hon högt -PAPPPA! Sen somna hon tvärt =) Hon hade nog längtat lite efter honom. Nu ska jag ta och hälla i mig de sista dropparna kaffe och ta tag i jobbet en stund till. Sen måste jag åka hem och äta lunch. Mattias snodde min matlåda i morse. Stod igår kväll och gjorde iordning ett smarrigt försök. Stekte vitkål, morot och kyckling i vitlök, soja och sötsur sås. Det doftade ljuvligt och det smakade gott som tusan. Redan när jag la mmig igår kväll såg jag fram emot lunchen. När jag skulle ta lådan ur kylskåpet i morse var den bort. Då hade Mattias tagit den!!!!! Då nu får jag ta och masa mig till Gysinge och trycka i mig några ägg. Det är väl oxå gott men jag ville ju ha min kyckling! Ha´re

Inga kommentarer: