onsdag 20 april 2011

Det går fiiint

Känner mig nöjd efter mina första två GI-dagar. Känner mig mätt mest hela tiden. Igår kväll gjorde jag en tacopaj med pajbotten gjord på ägg och grädde. Det blev faktiskt urgod. Har dock inte fått något utlåtande från MAttias eftersom han inte åt hemma igår kväll. Han hjälpte pappa och sätta upp taket på bron som rasade i vintras så han fick mat framme hos mor och far.
I kväll äter vi upp resterna och då ska det bli intressant att höra vad han tycker. Han är skeptiskt till det mesta.....

Det är helt otroligt att det är så fint väder. Igår var vi hemma hela dan och pyssla och mös. Gick upp på skogen och hämtade björkris och satte i fjärdrar och kycklingar. Vi satte till och med lite ris vid lekstugan. Myselimys!
Tjejerna älskar verkligen sin lekstuga. De leker där hur mycket som helst. Skulle bara behöva inreda den lite mer. Ska försöka få tag på ett litet kök att ställa in där. Just nu har de bara en spis, bord och stolar. Tänkte bygga en diskbänk på plats men det blir liksom aldrig av. Det är för många andra projekt på gång.

Idag är det dags för cellprov... Lagom kul. Finns ju roligare saker att göra men jag tänkte passa på och fördelsedagsshoppa till Molly. På söndag smäller det. Lillplutt blir 2 år. Helt sjukt. Det känns verkligen som det bara är max 1 år sedan hon kom ut. Minns allt kring hennes förlossning som tydligt. Även tiden före och efter var så rosenskimrande. Precis så där som alla andra beskriver det. Annat var det med Amandas utkomst och tiden där efter....

Nu ska här skäras päron och packas ihop. Kidsen ska till mormor och morfar....

Inga kommentarer: