måndag 18 april 2011

Helomvändning

Nu ska jag testa något nytt. Trots att det är emot min övertygelse och allt jag alltid sagt. Jag ska testa GI..... Är så trött på den här platån jag hamnat på när det inte händer något. I helgen när vi var i fjälls så läste jag en hel del om GI och tänkte att jag ska ge det en chans. Funkar det så funkar det, annars går jag tillbaka till VV. Tänker inte vara stenhård utan unna mig nått på helgerna. Tänker inte köra det där programmet som är utformat i 3 faser och man sätter kroppen i "ketos". I morse åt jag äggröra, två otsrullar och "Pia-röra" som består av creme fraiche, gröna linser, rödlök och kryddor. Mumsigt var det. Lunchen intogs på McDonalds och då blev det en caesarsallad. Kvällen bjussa på köttbullar, broccoli, grönsaker och "Pia-röra". Några nötter knapra jag i mig nu i kväll. Känns som en ganska ok dag. Vi får se hur veckan kommer fungera. Fjällresan bidde bra trots att det var jobbigt att åka ifrån tjejerna. Vi hade bra väder torsdag och fredag då vi var ute och åkte skoter, solade och slappade. Det var så himla skönt att bara ta det lugnt och inte behöva bry sig så mycket om nånting alls. På lördagen regnade det och det kändes inte så lockande att gå ut och göra nått så vi bestämde oss för att packa ihop och åka hem. Det var ju finväder hemma så det kändes lite bortkastat att sitta där och vänta på att söndagen skulle komma. kom hem på lördag kväll och då drog vi fram grillen med Mia och Jocke och grillade det vi hade tänkt grilla där uppe i stugan. Blev en sommargrillning istället för vintergrillning=) Nu har vi påsklov och vädret är helt underbart. För två år sedan var det oxå så här fint väder just den här veckan. Då gick jag och väntade på att Molly skulle kika ut. Det var en helt underbar vecka då jag mest bara satt i solen. Veckan efter att hon kommit ut var oxå solig och fin. Hoppas det här vädret håller i sig lääääänge. Idag var vi till Storvik och beställde kakel och klinkers. Tror det blir finfint. Vita väggar och grått golv. Kommer även ha två smala pelare i samma färg som golvet på var sida om tvällstället. Hittade även tvättställsskåp men det fanns ingen spegel som vi tyckte passade till så vi ska kika runt lite mer. Det är lite svårt att hitta rätt möbel för det ska stämma både med mått och färg. Det är så tight mellan tvättställ och toalett så det kan inte vara ett allt för brett skåp/tvättställ. Men tids nog ska vi nog hitta ett som BÅDA är nöjda med. Amanda vill ha ett lila eller rosa badrum. Måste tyvärr göra henne besviken men rosa toalettpapper lyckades hon iaf hitta där i Storvik =) Nu ska jag hoppa i säng. Är trött i ögat....

Inga kommentarer: