onsdag 27 april 2011

Det var ett tag sen...

Dagarna bara trillar på..... glömde till och med att väga mig i fredags. Men snart är det ju fredag igen och då jädrans. Ska bli så spännande och se om nya kosten gett något resultat.
Har haft känningar av gallan ibland men jag har spårat det till de gånger jag ätit äggröra eller omelett. Kanske ska försöka undvika det.....
Annars går det ganska bra. Har faktiskt inte haft nå gottasug alls under den här tiden jag betat av. Har dock unnat mig en och annan godis och söndagen var en katastrof....
Molly fyllde två och jag åt både bulle, kakor och tårta. På kvällen köpte vi mat från Hedesunda, kycklingrulle blev det..... maaaassa vitt bröd ;-)

Kan fortfarande inte fatta att lillfis blivit 2 år. Lilla hjärtegullet. Hon är så rolig nu när hon pratar HELA tiden. Det bara bubblar ur henne och ibland kan hon vara lite lurig och finurlig. Minns inte att Amanda var så vid så tidig ålder men det kanske hon var. Men de är ju väldigt olika de där två gullhönorna.

I morgon ska vi vara hemma vi tre. De är båda förkylda men vi börjar även misstänka att Amanda är lite pollenkänslig. När hon är ute på dagis får hon klåda i ögonen, går hon in blir det bättre.... Hemma har vi inte märkt av det men det kanske är något med tallarna där runt omkring. Har köpt nån allergispray som vi ska köra med ett tag och se om det blir bättre.

Har dragit igång träningen inför Tjejmilen på allvar. Jobbigt men samtidigt hur skönt som helst när passet är avklarat. Springer efter ett schema där man springer i intervaller. i dag skulle jag springa 25 minuter, gå 2 och springa 10. När jag sprungit 25 var det en så bra låt i lurarna så jag körde på en stund till. Sen skulle jag ta det där breaket på 2 minuter. Sen var det tröööögt. Orkade kanske 3 minuter sen gav jag upp. Till slut blev jag förbannad på mig själv och sprang resten av vägen hem, blev en kvart till. Skönt!
Snubbla omkull i leran också..... Jag sprang Gästrikeleden till Sevedskvarn, den är bitvis väldigt stenig och knotig. Där längs med vattnet stod det plötsligt ett tält. Sprang förbi men skulle titta bakåt och snoka ifall det var nå folk där. Då snubblade jag på en rot..... Geggigt var det kan jag lova.
Jag var rejält snabb upp, ifall det skulle vara nå folk i närheten :-)

Jag måste ta och rycka upp mig med att lägga upp bilder i bloggen. Vet att jag skrivit det förr men det blir liksom aldrig av. Det är bra mycket roligare att läsa en blogg där det finns lite bilder.

Nu ska jag ta och lägga mig. Det är väl säkert nån av snorisarna som ska gnissla lite i natt.

Go´natt!

Inga kommentarer: