torsdag 14 januari 2010

Tidig morgon.....

I morse vaknade Molly 05,00!!!!!!! Det var verkligen inte kul! Vanliga fall är det bara att ge henne en flaska välling och sen somnar hon om, men inte i morse..... Hon pladdra och prata, hoppa i sängen, "sjöng" och hade sig. Mitt i alltihop vaknade Amanda och kunde inte heller somna om. På nått vis lyckades jag hålla Molly kvar i sängen till 7 så jag kunde slumra lite, Amanda satte jag framför TV:n med en film:-)
Av princip så vägrar jag gå upp klockan 5. Jag tänker att om jag gör det jäkligt tråkigt för dem den tiden så vill de inte vakna så tidigt nå mer men jag vet inte om det kommer funka.... Hoppas på sovmorgon i morgon.

Tjuvvägde mig lite idag. Egentligen är det ju inte dags förrän i morgon men jag kunde inte hålla mig. -0,6 men vi får hoppas att det blir mer tills i "möra".

Har funderat på att lägga upp vikt och resultat för varje vecka. Ooootroligt pinsamt att folk vet vad jag väger men då kan jag banne mig inte komma undan. Då är det bara att köra.
Det är värst om nån kommer fram till mig på affären och säger - Men Lisa, fasen va mycket du väger!
Ha ha, men då får jag väl ta det för nu ska jag i mål. Första målet är att komma ner till vikten jag hade före jul, dvs -2,5 kg. Sen tar jag 5 kg i taget.

Adios!

1 kommentar:

Anneli sa...

ojoj, klockan fem är ingen höjdare. Min äldsta son hade en sån period när han var liten. Han var i krypåldern och jag vet inte hur många gånger jag legat på golvet i hans rum o slumrat medans han lekt. Ja la mig liksom i dörrhålet så jag skulle vakna om han kröp ut... Låter som en hemsk mamma va?

När det gäller att "avslöja" sin vikt och skriva upp det på bloggen så har det peppat mig att göra så. Visst, det är inget kul. Men jag fick lite press på mig. Det blev "verkligt" och det är jättekul att se resultatet efter ett tag.
Risken att någon skulle komma fram till dig o säga så är nog minimal. Skulle det vara det så får du tänka "ja, ska nog visa dig!! Jag är på väg ner!!" =D