söndag 24 januari 2010

Illa illa!!!

Nej men fy vilken urusel mathelg det blev. Hade planerat in prima mat hela helgen men det sprack. Fredagen flöt på bra, tog kanske 5 propoints från veckobonusen.
I går lördag tog jag en promme på 6 km innan vi åkte på kusin Susannes kalas. Det var tur för där åt jag fikabröd men i måttlig mängd.
På kvällningen åkte vi in till Sandviken och åt mat. Var skötsam och beställde en sallad med skinka och räkor, mumma! Men sen brast det! Amanda skulla ha lördagsgodis och det slutade med att jag också köpte en påse med smågodis, övervägande choklad.
På vägen hem från Sandviken la Molly av världens spya. Det bara forsade ur henne och det blev som soppa i bilstolen. Tack och lov blev det inget mer av det sen. Antar att hon fick smaka lite för mycket tårta på kalaset.....

Söndag och nya tag. Hade planerat in ädelostfyllda kycklingfiléer med klyftpotatis. Tyvärr så drog jag, MAttias och Molly till Valbo en sväng och det slutade på McDonalds. Och av nån anledning var jag inte klok och valde smalalternativ utan det blev med strips och hela baletten. Suck! Jag blir så trött på mig själv..... Får istället tänka: Måndag och nya tag.

Ska jobba måndag-fredag den här veckan så då hinner jag inte tänka så värst mycket på mat:-) Ska ha so i åk 4 och 5 och vara med i SFI-klassen. Det ska verkligen bli en spännande erfarenhet att se hur det arbetet går till.
Att ha so med 4:an och 5:an blir helt underbart. Det är mina gamla elever och de är verkligen helt underbara.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Det är sånt som händer på helgen. Men nu jäklar blir det fokus i veckan. Kram och pepp :-)