onsdag 20 januari 2010

Kort stubin...

det är vad jag har. Och min dotter.... Idag har jag och Amanda varit såna ovänner så jag vet inte var det här ska sluta. Hon blir arg när jag säger ifrån och jag blir arg när hon inte gör som jag säger. Eller snarare förtvivlad. Jag vill så förbenat gärna att hon ska lyssna och göra som jag säger. Men hon gör tvärt emot. Jag vet att det hör åldern till men det känns ibland som att vi inte har nån pli på henne alls.
Eftersom jag jobbar med barn och man har träffat en hel del barn som verkligen inte är några bra förebilder så blir jag orolig för att hon ska bli en "sån"..... Usch! Men men, i morgon är en annan dag. Nya friska tag:-)

Apropå morgondagen så ska Molly på sitt första besök hos tandläkaren. Ska bli spännande. Amanda har sagt att hon ska berätta för tandläkaren att hon slutat med napp. För tandis sa till henne vid senaste besöket att det vore bra för tänderna att sluta med napp:-)

Idag hade vi besök av Jenny, William och Rasmus. De kom på förmiddan så vi fikade lite och prata skit:-) De blev kvar på lunch oxå. Delikata köttbullar och mackisar. Inga lyxluncher här inte:-) Men trevligt var det ändå men lite umgänge.

I går var jag på Zumba och jädrans så kul det var. Det gick liksom inte att stå still, man drooogs med av musiken. Det svåraste var att rulla på höfterna. Får nog träna på det:-)
i går var det provapå-omgång. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska gå. Väntar på besked om det blir någon gympa här hemma i Färnbo. Det kan vara skönt att slippa sitta och åka till Sandviken. Vi får la se.

Matmässigt har jag skött mig riktigt bra den här veckan så det måste bli ett minus. Annars ger jag upp. Jag vill tillbaka till vikten jag hade före jul, det känns som att det är först då jag börjar på allvar.

Mattias ska jobba HELA helgen och det är sååååå tråkigt. Det känns som att jag traskar omkring här hemma och bara väntar på att det ska bli helg så vi kan hitta på nått kul och så går han "sta" och ska jobba. Det var nån stor grop som tvunget skulle fyllas igen nu när det blev mildare väder. Det ska tydligen bli parkering till melodifestivalbesökare. Men men, vad tusan ska jag hitta på med brudarna?????? Funderar på badhuset eller leklandet men vi får se vad det blir. Mormor och morfar kanske kan ta dem en eftermiddag så jag kan åka och shoppa lite ;-D

Nu ska jag ta och hoppa i säng. Börjar bli lite trött på ögar. Började titta på Morden i Midsomer men jag spelar in det istället så kan jag titta när det passar.

Natti natti!

Inga kommentarer: