fredag 27 mars 2015

Är det min tur nu????

Jag tror det är dags för mig att bi sjuk nu....
I går kväll helt plötsligt fick jag jätteont i halsen och ner i bröstet. När jag hostade värkte det som sjutton.
Vi var hos Mattias föräldrar och fikade eftersom "farmor" fyllde 65. Trodde på allvar att jag skulle få en hjärtinfarkt för det gjorde så ont.
Tog en Ipren när jag kom hem och sen somnade jag. Nu känns det inte bra. Ont i kropp och hals, kraxar som en kråka.

Igår eftermiddag var vi iväg och tittade på tapeter till Amandas rum...... Molly var redan klar. Hon visste vad hon vill ha och bestämde sig snabbt.
Men Amanda...... Den jäntan...... Att ta beslut och veta att hon väljer bort något är inte hennes grej.... Först hittade hon en i pärmarna som vi lånat hem. Sen blev hon osäker. 
Vi kikade i tre färgaffärer igår. 
I affär 1 hittade hon en som hon tyckte var ganska fin. Där satte föräldrarna stopp. Vi vill inte betala flera tusen för en fondvägg..... Taskigt kanske men såna är vi ;0)
Hon hittade två fina tapeter i affär nr 2. Ville ha båda. Kunde inte välja. Blev bekymrad över att hon skulle ångra sig när hon kom hem. Det blev ingen där.
I affär 3 hittade hon tack och lov en som hon tyckte var fin. Föräldrarna är inte lika nöjda men då gav vi med oss. Det är trots allt hon som ska bo där inne.....
Så nu är det bara att invänta "taptemannen". Ska blir skönt att få lite ordning i huset. 

I helgen stundar 65-årskalas och eventuellt husvagnstitt. 
Vi är lite sugna. Men vi får se. 
Vet inte om jag är husvagnsmänniska men det verkar mysigt. Jag som gillar att vara på resande fot tror att det skulle passa bra.

Nu ska jag ta mig iväg till dagens sista arbetspass innan påsklovet! 
Avslutar med Zumba på Elevens val. Känns som ett bra avslut på veckan. Vet dock inte om jag kommer känna mig särskilt pigg på det eftersom jag känner mig som jag gör i kroppen......
Det visar sig.

Kram på er!

Inga kommentarer: