tisdag 3 mars 2015

Det gick bra.....

Trots all ångest inför att jobba gick det alldeles strålande. Kollegan var ledig så jag startade upp med svenska med 33 elever, sen tutade jag på med idrott med 35 elever, fick förstärkning efter 20 minuter. Vi är egentligen två så vi kan dela gruppen men det blev lite förhinder efter vägen för honom....
Sista lektionen körde jag på med samma 33 som på morgon.
Det är tur att vi har så galet skötsamma elever så att det går att fösa ihop dem och ändå få det att funka.
Mitt lilla framförande gick bra! Det var nervöst men samtidigt så himla roligt! Jag tycker ju att det är roligt att jobba på mitt sätt och därför hade jag kunnat babbla hur mycket som helst.

Kom hem strax innan klockan 6 i går kväll och kände mig som en urvriden trasa. Huset tömdes i samma stund som jag kom hem. Fotbollsträning och cykling stod på schemat för övriga familjen. Själv slog jag mig ner i soffan med min kvällsmat och tittade på söndagens avsnitt av Farmen.

Idag tutar vi på igen, jobb med två utvecklingssamtal och klasskonferens, sagoskrivning, bygge av ekosystem, scouter, avslutning på skidserien......

Ha en "lövli" tisdag!
Snart är det helg ;0)

Kram!

Inga kommentarer: