söndag 1 mars 2015

Söndagsångest!

Ja, det är sant! Jag har verkligen söndagsångest och den slog till med råge!
Vill inte, vill inte, vill inte!!!!!!!!
Gah! Hur ska jag komma undan????
Vill inte gå och lägga mig!
Vill sitta uppe och mysa vid TV:n!
Vill inte tvinga barnen i säng!
Vill sova länge i morgon bitti!
Vill göra sånt som jag tycker är kul!

Vi har haft sportlov och det var ju skönt men jag har inte direkt gjort allt jag ville.
Damerna har haft en galen hosta som gjort att man inte velat dra iväg på bio, inte velat åka till något lekland, inte velat åka till Kungsberg, inte velat ta hit kompisar...... Vi har helt enkelt typ inte gjort nått!
Eller, ok, det har vi men inte allt jag ville.

Måndag - kompisar på besök.

Tisdag -  bad i Avesta och middag på Churchstreet.

Onsdag - Amandagosans 9-årsdag! Helt sjukt! Jag vet! Sjukt att hon redan är 9 år och sjuk med hosta, he he he.
Hon ville luncha på Café Udden, inget lunchigt att äta så det blev en chokladboll för dem till lunch...... En kopp kaffe för mig.
Vidare till Naturum. När vi skulle gå ut därifrån och åka hem fick vi erbjudande om att tova ett sittunderlag av ull. Vi tackade ja och blev kvar 1½ timme till! Det var sååååå mysigt. Tjejerna gillade det jättemycket!
Måste köpa hem ull och göra flera!
"Lunchen" åt vi klockan 15......

Torsdag - Mattias var ledig, barnen galet hostiga. Det blev shopping i Valbo.

Fredag - Vissa kan ju konsten att förstöra en familjedag......
Mattias tvingade iväg oss till Årsunda på nå motortjosan. Helt värdelöst! Tre bilar körde en sträcka på isen, sen blev det stopp pga att tidtagningen inte funkade. Fullproppat i restaurangen när 2 hungriga, griniga ungar + 35-åring ville ha mat.

Varför ta ledigt och släpa iväg tre stycken som är helt ointresserade på något dyligt???? Har fortfarande inte förlåtit honom ;-)
På kvällen åkte han iväg på fiskeutflykt med "boysen". Cecilia kom hit på mat och uppvaktade Amanda.

Lördag - Slapp förmiddag, bakade lite, på eftermiddagen åkte tjejerna på teater med farmor´n. Mattias kom hem och var som ett slakt. Bakis???? Skulle väl tro det!

Själv hade jag en sån där dag då allt kändes skit! Ville liksom byta ut allt i mitt liv.
Hjärnan börjar ibland ifrågasätta hela min värld och då är det jobbigt att heta Lisa.

Kom till slut ut på en promenad som tog mig på alla möjliga underliga stigar. När jag var färdigpromenerad hade P3 Dokumentär lärt mig en massa om hur svenskarna hjälpte Norge under andra världskriget, kameran var full av foton på stenmurar och kängorna fulla i snö.
Men det var skönt för kropp och själ. Frisk luft, sol,  90 minuters motion och tankarna fick aktiveras med annat......

Söndag - Kalajs för Amanda. Släkten var här och uppvaktade. Amanda hade beställt ost, kex och marsipantårta. Det kunde jag väl ställa upp med ;-)

I morgon är det som sagt måndag igen och det känns sjukt jobbigt. Jag vet ju att det blir bra när jag väl är där men innan dess......
Dessutom är det långdag. Ska "orera" om mitt sätt att jobba på nätverket. Känner mig inte ett dugg motiverad. Jag som innan lovet kände mig supertaggade och glad åt att få lite cred för det jag gör. Men hur ska jag få fram det här till han som sätter min lön????
- "Jo, du Calle. Jag berättade om hur jag jobbar med min klass, andra blev lite "impad" och ville "hyra" in mig på nätverket så jag kunde berätta även där!"
 
Tror knappast jag skulle traska in och säga så. Fast det kanske är så man egentligen ska göra - marknadsföra sig själv. Vad vet jag..... Jante......
Nej, man får väl hoppas att "inhyraren" pratar med "sheriffen" och ser till så att han lägger på några kronor på nya lönen ;-)

Nej, nu är det slutgnällt! Kanske ska ta och rycka upp mig! Det kanske känns bättre i morgon!

Kram på er!

Inga kommentarer: