måndag 16 mars 2015

Det är nått magiskt med solsken

Den här helgen har varit underbar! Det här solskenet har verkligen gjort att livet känts lite lättare att leva.
Jag kan inte fatta att det bara är mitten på mars!

I fredags slutade både jag och Mattias tidigt så på eftermiddagen packade vi ner mellis och tog cyklarna till Sevedskvarn. Mattias fick sig en joggingtur eftersom han fick träna cykling utan stödhjul med Molly. Dock behövde han inte hjälpa henne. Det fixade hon direkt.
Puh! Jag som haft dålig samvete ända sedan i höstas eftersom vi varit så lat med "utanstödhjulträningen".
Men nu kan hon! Lilltussen våran!
Så hon startade upp med en cykeltur på 6 km =0)

Väl framme satt vi i solen, fikade och filosoferade.

I lördags hade Amanda en shoppingtur med farmor inbokad. Molly hade lekdate med Elvira (hos oss). Mattias fiskade.
Jag och tjejerna packade lunchen och for till Sevedskvarn igen. La ut filten på en vindskyddad plats och låg där och njöt medans tjejerna lekte.
Mollys kompis Meja med familj kom så jag fick lite vuxensällskap också efter ett tag.
På eftermiddagen åkte tjejerna fram till Elvira och lekte en stund.
Jag handlade och promenerade.
På kvällningen var det bandyfinal. Dan kom över så vi kikade på den. Senare anslöt Amelie och Cecilia. Mat och mello stod på agendan.
Helt rätt låt vann!

I går tog jag mig en joggis! Ja, det är sant! Tredje passet inom loppet av 9 dagar! Jag är stolt! Men det gick inte fort och det var svindrygt. Det är långt till formen då löpning är njutning.
Sprang intervaller. Hatar det!
På eftermiddagen skulle Molly på kalas. Själv intog jag solläge hos en kompis med en kopp kaffe i näven. Det var underbart!

Så den här helgen har näsan fått sig en omgång. Det behövs verkligen i dessa tider då huden skiftar i blåvitt ;0)

Vi inleder den här veckan med huvudvärk och diarré. Damerna har delat upp sjukdomstillstånden. Mattias blir hemma med dem.
Själv kör jag ett pass till 18.00 idag.
Fin start på veckan!
Men sen kan det bara bli bättre.
Räknar ner till påsklov! Två veckor kvar.

Ha´re gött!

Inga kommentarer: