fredag 20 mars 2015

Sjuka barn

Den här veckan har damerna varit hemma hela veckan!
En seg förkylning på den ena och "räserbajs" på den andra.....
Vi har löst det med en vabbande pappa och mormor/morfar.
Idag får de vara själva en stund på morgonen så jag kan åka iväg och ha min första lektion. Sen åker jag hem så tar kollegorna hand om resterande lektioner.
Det är stört omöjligt att få tag på vikarier......

Det var ju himla typiskt att det fina vädret skulle ta slut lagom tills jag ska vara hemma med barnen..... Finväder hela veckan men idag kom molnen.....

Vi har dragit igång ett rustningsprojekt här hemma.
Barnens rum är urplockade och tapeterna nerrivna. I helgen blir det spackling av väggar och färg på tak och lister.
Nästa vecka ska golven slipas och vaxas eller lackar (vi har inte bestämt oss). Sen får vi vänta in tapetseraren. Jag hoppas vi blir klar till påsk.
För tillfället står det grejer PRECIS ÖVERALLT! Jag får snart hjärnblödning. Jag avskyr den här oredan. Det är möbler i hallen, vardagsrummet, uterummet och tvättstugan. Tjejerna sover numer ute i hallen....
Det är hemskt att vara här hemma. Jag vill bli klar NU!

Ha en bra dag hörr´ni!

Kram!

Inga kommentarer: