onsdag 25 mars 2015

Jobbar och sliter

Den här veckan har jag verkligen jobbat för min lön.
Sjuka och vabbande kollegor i kombination med att det inte finns några vikarie gör att vi som är på plats får jobba dubbelt. Har man en stunds planeringstid mellan sina ordinarie lektioner så plockas man in på ett pass där det fattas någon annan.
Det går liksom i 110 kan man säga så det är tur att det snart är påsklov.

Tack och lov har vi kunnat lösa vabbandet med vårt eget sjuka barn.
Molly var ju hemma hela förra veckan med krasslig mage.
I söndags när vi var och badade i Avesta slog plötsligt febern till. Hon växlade från att ha farit omkring och lekt till att bli sittande halvsovande i mitt knä, på typ 2 minuter.
I måndags kunde hon vara hos mamma och pappa som också var krassliga och igår var Mattias hemma.
Inte en vab-dag för mig på 1½ vecka och jag har faktiskt dåligt samvete för det. Man SKA vara hemma med sina barn när man är sjuk men det har varit krisigt på jobbet och då trixar man hit och dit.......
Visserligen har Mattias varit hemma men några dagar har mamma och pappa fått rycka in.....
Idag ska Molly äntligen få gå på dagis. För en stund sen sa hon: "Jag är så glad så det kom en liten tår i mitt öga".
Då trivs man på dagis.........

I går kom en HM-katalog...... Det var inte bra! Det var så sjukt mycket snyggt där i och dessutom var det fraktfritt om man beställde på nätet.
Jag råkade lägga en beställning.....
Bara kläder till mig ;0)
Sommarkläder.....

Men snart stundar en vintersemester.
Fjälls på påsklovet och som vanligt känner jag mig inte taggad eftersom det är vår här hemma. Men det brukar ändra sig när man är på plats.

I maj ska jag och Mattias på hemlig resa. Destination okänd. Passet ska med. Sen vet vi inget mer. Jag ser verkligen fram emot den resan.
Kanske nått av det nybeställda får användas då.

Kram!

Inga kommentarer: