tisdag 7 april 2015

Ett påsklov med glädje och sorg

Vi är hemma igen efter ett alldeles fantastiskt påsklov i Ljungdalen.
Det blev en hel vecka fast den egentliga planen var några dagar. Men det var så ljuvligt och ingen ville åka hem.
Vi fick sällskap över påskdagarna då stugägarna Anders och Kicki kom upp. En till bekant till dem kom en dag efter och sonen dök också upp så vi blev ett rejält gäng till slut.
Just ja, en hund och en katt var också med.

Vi roade oss med slalomåkning, skoteråkning, grillning både på fjäll och vid stugan, korsord, spel, film och total avslappning.
Vädret har varit bra. Sista dagen satt vi högt uppe på fjället och det kändes i ansiktet efteråt att man varit nära solen. Vit reflekterande snö gav oss en snygg röd näsa ;0)

Vi åkte slalom vid backen i Ljungdalen en dag. Inte den bästa anläggningen men det är så mysigt och familjärt där.


På slutet satte vi oss på altanen i solen och ungarna åkte själva i barnbacken.

En dag åkte vi i Tänndalen. Absolut bästa stället jag någonsin åkte på, 
Riktig snö, breda backar och lagom med folk.
Dit kommer jag återvända.

Härlig utsikt i vår "gryta".

Delar av gänget samlade.

Det kändes lite drygt att åka hem till vardag och bestyr igen men jag är nog snart igång igen.

När vi var där uppe nåddes vi av beskedet att en  ung Färnbobo dött i en bilolycka. Det gav ett mörkt skimmer över de återstående dagarna.
Det kändes riktigt, riktigt tungt och att sedan komma hem och passera olycksplatsen gjorde mig väldigt låg.
På en sån här liten plats som Färnbo blir det som att ett helt samhälle hamnar i sorg. 
Jobbigt, jobbigt och jag lider verkligen med anhöriga.

Jag inser att jag måste lära mig att bli bättre på att uppskatta det jag har........
Det finns så mycket värre än lite skit i hörnen, barn som bråkar, stressiga dagar, och en diskmaskin som ständigt är ourplockad......

Ta hand om varandra!




Inga kommentarer: