onsdag 22 april 2015

Långt mellan inläggen

Ibland känns det lite krystat med bloggen. Velar om jag ska fortsätta eller inte. Men jag ser i statistiken att ni hänger med. Det känns skoj! Även om jag inte vet vilka ni är..... ;0)

Just nu känns det mest roligt att gå tillbaka i bloggen och läsa gamla inlägg. Från viktkämpandet, småbarnstiden och allt som har hänt.
På ett vis är den perioden över nu. Jag kämpar fortfarande med vikten men det är ju de där allra sista som jag envisas med och de har jag jobbat med i typ 4 år nu......
Åren med småbarn är över. Livet med lite större barn pågår som bäst. Molly fyller 6 på fredag. Jag kan nog inte räkna henne till småbarnsskaran längre.

Bloggen är som en dagbok för mig och ibland läser jag som saker som jag helt glömt bort att vi gjort. Så på så vis känns det som att det skulle vara kul att fortsätta skriva. Men jag vet inte om inläggen är direkt lockande för läsare eftersom det mest är min vardag som skildras, den är inte så värst glammig...

För två veckor sedan drog vi ner "glammstatusen" ännu mer. Vi köpte husvagn. Så oglammigt men ack så mysigt! Tror jag! Vi har bara testat att bo i den hemma i trädgården och det gick fint.
På lördag tar vi dock och åker iväg på en tripp till Dalarna. En natt blir vi borta ;0) He he he, långcamping.
Vi har täcken och kuddar uppe i stugan i Oxberg och vi tänkte hämta dem och ha i husvagnen. Då passar det bra att ställa upp husvagnen i Mora en natt och testa hur det är där.
Det kan visa sig att vi avskyr husvagnslivet men då får vi väl sälja chabraket. Eller så gillar vi det och då har jag bokat upp hela sommaren ;0)
Mattias 4 veckors semester kommer inte räcka till! Antingen måste han ta ut flera veckors semester eller så måste jag utöka behörigheten på körkortet så jag får dra husvagnen.
Det finns så många ställen jag vill åka till och det "braiga" är att man kan ha målet långt bort men stanna på olika ställen under resan dit. Har man ett mål 75 mil bort är det enkelt att ta resan i etapper på flera dagar.
Ett måste i år är i alla fall Göta Kanal. Vi semestrat längs med Göta Kanal förr men nu ska cyklarna med så vi kan ta oss längs med kanalen.

Jag ser redan nu var bloggen kommer landa innehållsmässigt. Det kommer blir en HUSVAGNSBLOGG!
Ha ha ha, hur många läsare kommer jag behålla då tro?

Ha det gött hörrni!

Kram!

Inga kommentarer: