onsdag 26 juni 2013

Sen sist i bilder

Nu var det ett tag sedan jag var in här!
En vecka av semestern har redan gått! Midsommar har passerat och i år tillbringade vi ju dessa dagar i Oxberg. Det var kanonmysigt! 
Med tanke på att jag hade mardröm om en fest som vi blev bjudna på men tackade nej till så känns det bra att vi åkte. Tänk om det i drömmen hade hänt på riktigt!!!!!! ;-) 

Här kommer delar av senaste veckan i bilder.
Solning och montering av radiostyrd båt på självaste midsommarafton.

Midsommarstångsfix.

Mattias utslagen efter hårt arbete och barnen nöjda och glada med resultatet.
Midsommarmat.
På midsommardagen hann vi vara på stranden en stund innan molnen välde in på eftermiddagen.

I Oxberg reser man stången på midsommardagen. 


Mina!

Mat och pyssel på altan.
Amanda har hunnit med en ridtur på världens största häst.
Eller..... nu tog  jag nog i. Inte världens största , men stor är han i alla fall!

Molly tog en tur hon med!


Bad i Sandsnäs!

Vy från Gävle brygga i går kväll!


Mattias tog mig med på födelsedagsmiddag ett par dagar för tidigt i går.
Barnen sov hos mamma och pappa så vi åkte in till Valbo där jag skulle få prova ut skor som Mattias skulle köpa till mig i födelsedagspresent. Storlekarna var slut så det blev inga......
Sen åkte vi vidare till Gävle och åt på Gävle brygga.
Snablans så god mat de hade!
Till förrätt åt jag en bit chevrèost som gratinerats. Ruccola, honung och pinjenötter till det.
Lax, räkor och en smarrig sås till varmrätt.
Vi valde båda bort potatis och pommes och ville ha lite mer grönsaker. In kom en jättestor skål med sallad! Ett extra plus för det :-)
Efterrätt orkade vi inte......
Kan verkligen rekommendera er att åka dit. Enda negativa var vinet som var typ 25 grader varmt. Löste det med att norpa en isbit ur Mattias glas ;-)


Idag är jag barnlös och regnet öser ner. Ska ta en tur till stan och handla inför mitt födelsedagsfirande. Fyller i morgon!!!! Woop woop! ;-)
Känns ju så där måste jag säga. 34 år är banne mig gammalt.....
Har svårt att hänga med i mitt eget åldrande. Det var tur att jag fick visa leg på Bolaget för ett par veckor sedan så jag fick tillbaka självförtroendet lite, he he he.

Det blir inget stort firande mer än att jag har bjudit hit släkten på mat på lördag. Blir lite mat och dryck. Antar att det blir en tripp till Ny´fiket sen på kvällen.

Ska försöka hitta skorna i Gävle eller Sandviken..... Vill verkligen ha de där jag har kikat på!

Ha det bra!

Inga kommentarer: