måndag 1 juli 2013

Ett år äldre!

Ja, då  har man gått och blivit 34 år! Gammalt som tusan och jag känner mig sliten......

Födelsedagen var lugn. Amanda och Molly väckte mig mig kvart i 6 på morgon! Sjungandes kom de in med en bricka där det stod en flagga, kaffetermos, chokladask och paket! Fina underbara ungar! Skor, örhängen och halsband var det i paketen.
Vi var till Ny´fiket med mamma och pappa och åt lunch. Sen hämtade vi morfar Frans och åkte hem till oss och fikade.
Ny matberedare fick jag av mamsen och papsen! Välbehövligt med tanke på att min gick sönder. Snygg som tusan är dej oxå ;-)
På kvällen kom svärisarna över på fika.

I lördags hade jag kalas med släkt och vänner. Vi började med ett vanligt mat/fikakalas med barn, medelålders och pensionärer ;-) När pensionärer och barn åkt hem blev det "vuxenkalas" som avslutades på Ny´fiket. Det var en kanontrevlig kväll och jag tror gästerna var nöjda.

I går var vi dock trötta som as. Tack och lov inte bakis...... Fram på eftermiddagen piggade vi på oss och kunde dra iväg på Olles 1-årskalas. Lillplutten har blivit "stor". Det är helt sjukt att det redan gått ett år.

I dag känner jag mig bakis........ Jag börjar lära mig och se ett mönster. Kolhydratfrossa ger mig bakiskänsla........ I går blev det kakor och bullar, tårta, kebabtallrik! Jag vet! Helt sjukt men jag behövde det i går för att överleva. Ha ha ha!
Men idag är jag darrig och yr, mår illa av och till och vill bara gå och lägga mig..... Idag blir det rejäl indragning på kolhydraterna kan jag lova.

Vi ska nu packa ihop oss och åka ut på sjön med mamma och pappa i deras båt. Matsäck ska packas..... Vi får la se vad jag orkar slänga ihop.....

I morgon hoppas jag på bättre hälsa =0)

Ha det bra i solen!

Inga kommentarer: