onsdag 5 juni 2013

I morse trillade polletten ner.....

Ja i morse var det alldeles som att den där signalen till hjärnan, som talar om att det på riktigt snart är sommarlov, kom fram till rätt plats.
Vi har två dagar kvar i skolan och sen är det avslutningsdagen. Jag jobbar visserligen till den 18:e, det brukar vara sjåiga dagar det med men det är liksom härliga dagar eftersom man avslutar det läsår som varit och börjar tänka inför det nya.
Fick se ett förslag på mitt kommande schema. Det såg bra ut, mycket bra.....

Som vanligt har vi inga spikade planer för sommaren. Sol, bad och båt om vädret tillåter och någon semestertripp blir det alldeles säkert. Vi har ju som stående tradition att alltid boka i sista stund =0)
Jag vill ha fint väder när jag åker på semester och bokar man långt långt i förväg så kan man ju få skitväder. Risken är ju i stället att man blir utan boende men hittills har vår strategi fungerat.

Frågar man barnen så vill de till Oxberg.....

Här trivs man kan jag lova.

En farmor på promenad med alla sina barnbarn.

I sommar ska "vi" även göra detta.... Släppa av Mattias med cykel vid Vasaloppsstarten i Sälen
och heja fram honom i målet i Mora.
Hej och hå! Galen människa.
Det var ganska lugnt i lördags när vi släppte av honom, 17 augusti ä'r det nog lite mer folk där ;-) 
I morgon ska han vara med i en tävling i Högbo. Vi får se om vi åker dit och hejar lite.

Nu ska jag kämpa på en dag till, sen väntar fyra dagar ledigt igen. Koversta i dag så det blir nog en ganska skön dag.

Kram!

Inga kommentarer: