onsdag 12 juni 2013

Sommarlov!

Ja, Amanda har i alla fall fått sommarlov från skolan. Det blir några dagar på fritids/dagis innan vi tar ledigt för hel ledighet.

Det blev en jättefin och stämningsfull avslutning. Vi träffades i klassrummen först så vi fick säga hej då. Alla liksom försvinner sen efter Koversta.

Vi hade gjort buketter till Amandas fina "fröknar" ;-)

Alla från skolan gick sedan i strålande solsken till kyrkan där klasserna bjöd på sång och några solon. Efter kyrkan bar det som vanligt av till Koversta där det blev fika och sång för 9:orna.

Efter Koversta åkte vi till Pia och Felicia och grillade. Felicias farmor Doris var också med oss.
Barnen badade i poolen (brrrrr), vi satt i solen, åt jordgubbar och skvallrade ;-) 
Snacka om njutningsfull eftermiddag!


Amanda blev kvar där till kvällen. Molly hamnade hos mormor och morfar efter ett snabbstopp där. 

Efter att jag och Mattias ätit kvällsmat tog jag med mig stavarna på en promenad. Det var inte igår kan jag lova. Men skönt! Det ska garanterat ske fler gånger.

Idag är det dags för planering inför kommande läsår med min kollega Eva. 
I morgon ska jag skriva omdömen. Antar att det kommer ta hela dagen. 
Dessutom ska jag hinna röja lite i hemkunskapssalen. Eftersom jag inte ska ha hemkunskap till hösten så känns det ju bra att kunna lämna över en lokal utan en massa spår av mig. Köksstädningen får dock eleverna göra i höst ;-)

Måndag och tisdag nästa vecka blir det tunga jobbet men det ska vi väl också lyckas ta oss igenom. Lite samkväm blir det visst också. 
När jag går hem på tisdagen då kommer det kännas gott i själen!
7 veckor och 5 dagar ledighet väntar!
Jag ska njuta varje sekund.

Sen får jag komma tillbaka till ett liv i skolan som jag längtat efter. 
Hela tjänsten bland de yngre barnen! 
Känns underbart! 
Precis som det var innan jag gick på barnledighet med Molly. Då är ordningen återställd! ;-)

Nu ska vi försöka masa oss i väg. Känns lite segt idag. När man vet att eleverna väntar känns det väldigt viktigt att komma dit i tid. Idag när "bara" Eva väntar...... då kanske vi kan komma en minut för sent ;-)

Kram!



Inga kommentarer: