tisdag 1 maj 2012

1:a maj

Äntligen är det vår på riktigt! 1:a maj och solen skiner. Precis som det ska vara! Såååå härligt!

Vi avslutade april månad med grillning här hemma med ett gäng vänner. Det var trevligt.
Den här gången lyckades Mattias väldans bra med köttet ;-)
Sen gick vi ut på bruket, tittade på kasen och fyrverkeriet och sist en tur till Ny'fiket och drack ett glas rosé :-) Nomnom!
Det blev en lugn afton, 50 % av kvinnfolket var gravida, 25% skulle jobba och 25% kunde ta sig nått att dricka, dvs jag..... ;-)
Den manliga delen av sällskapet var oxå lugn faktiskt. Dessutom hade vi tjejerna med oss och då är det skönt om det blir städat.

Amanda älskar sista april. Igår sa hon att det är det bästa kvällen på hela året. Jag tror hon gillar det här med att gå ut när det är mörkt, det är mycket folk, fyrverkeri och allmänt mysigt :-)

Idag blir det en hempysseldag. Mattias bygger fågelholkar med tjejerna, jag ska röja lite i landen, leta reda på resväskan och njuta av sista lediga dagen. Sen blir det två dagarns jobb igen. Jobbigt ;-) Nej då, inte alls. Det blir finväder så jag tror att jag kommer förlägga all matte ute de här två dagarna. Det blir härligt!

Ha det underbart!

Inga kommentarer: