söndag 27 maj 2012

Lappkast..... igen =0)

Ställde mig på vågen förra veckan. Den visade..... hör och häpna...... 71 kg!!!!!!!!!!!!! Jag trodde jag skulle bryta ihop. Där och då bestämde jag mig för att ta upp kontakten med en kär gammal vän.... Vikt Väktarna. LCHF passar mig tydligen inte. Jag gör antagligen en massa fel när det gäller den metoden och jag kan tyvärr inte lokalisera dem.
På nått vis kändes det skönt när jag bestämt mig. Nu kan jag faktiskt mysa i soffan med en påse smågodis utan att ha dåligt samvete :-) Jag har saknat det så ooootroligt mycket. Fast samtidigt måste jag vara försiktig med det där sockret eftersom jag vet att jag triggar igång sockerbegäret ännu mer när jag äter det.
Tänker inte äta så mycket ris, pasta och potatis. Inte enbart för att det är fyllt med kolhydrater utan för att jag har hitta så många goda alternativ till dem. Dessutom tycker jag att ris, pasta och pottisar inte smakar så värst mycket så jag kan stå över.
Det känns iallafall bra. Nu j#&%ar ska jag  i mål (hmmmmm, jag undrar hur många gånger jag skrivit det.....) g Jag måste verkligen skärpa mig. Om jag ska komma i någe snyggt till sommarens bröllop så måste jag. Jag vägrar köpa någon annan storlek än 38 ;-)

Det är fasligt länge sedan jag skrev nu. Har inte känns mig särskilt inspirerad till att skriva. Skulle ju lägga upp bilder från Cypern oxå men det går inte att föra över från min telefon. Blir tokig när det inte funkar. Måste in till nån telebutik och höra vad som kan ha hänt.

Mors dag idag och den har spenderats ute. Vi var barnlösa på förmiddagen eftersom tjejerna fjäskade in sig och sov hos mormor och morfar. Vi roade oss med att sova till halv 10 (!), år frukost ute, mätte upp hur stor trallen till poolen skulle vara, hämtade barn, tog en joggingtur, låg i solen, mordagsbuffé med "Mattiasfamiljen", mordagsfika med "Lisafamiljen" och sen avslut med blomstervattning. En väldans skön dag som gått väldigt fort. Alldeles för fort. Sådana här dagar vill jag ha många av!

I morgon ska Amanda på inskolning i Förskoleklass...... Vår stora, lilla, goa, underbara tjej<3 Kan inte fatta att hon snart ska börja på skolan. 
Nu i kväll när vi åkte hem från mamma och pappa sa hon att det pirrade lite i magen =0) Trodde att det skulle ta lång tid för henne att somna i kväll men det gick bra.
Mattias följer henne i morgon och är med. Själv är jag i rummet bredvid =0) Vi skolar in de blivande ettorna samtidigt. 
Mollyfis blir "själv" på dagis. Jag undrar om hon kommer tycka att det blir konstigt när Amanda slutar där. Hon har ju alltid haft Amanda där även om de gått på olika avdelningar. 
Till hösten flyttar Molly över till Nyckelpigan, avdelningen för de större barnen......

Klockan är nu 22,48 och för 10 minuter sedan åkte han iväg för att titta på en bil!!!! Helt galet att åka iväg den här tiden men det var ett otroligt bra pris på den och många hade  ringt och var intresserade.
Våran Peugeot är tvåsitsig och det ställer till det för oss ibland när Mattias ska hämta barnen. Eller om han behöver ta med släpvagn. Det är inget drag på den heller. 
Den här är tresitsig och har drag. Väldans bra! Så vi får väl se hur det går. Ful var den men det är ju inte jag som ska åka i den. Hehehe!

Ska ta och lägga mig nu. Kommer antagligen ligga sömnlös ett tag eftersom jag sov så länge i morse men jag har en bra bok på g så jag får roa mig med den.

Tanken från början var ju att det här skulle vara en viktblogg men sen har det blivit någe annat. Tror att jag ska försöka styra upp det hela igen :-)
Vägdag blir fredag.
Om någon har goda ProPointsberäknade recept så går det alldeles utmärkt att posta dem i meddelanderutan :-)

Kramen från Lisa



3 kommentarer:

Anneli sa...

Och jag tänker minsann hålla dig sällskap! =)
Har sagt miljoner gånger (typ i 2år) att nu jäklar ska jag ta de sista kilona. Det funkar 4-5kg, jag slappnar av o tjoff så går jag upp 4-5kg, ner, upp, ner och nu ligger jag o trycker på maxgränsen igen.
Vi har ju klarat en jäkla massa kilon innan? Nu tar vi de sista oxå!! Tjohoo!!

Lisa sa...

Bra där Anneli!
Nu fixar vi det här! Blås liv i din gamla blogg också så jag kan följa dig där ;-)

Anneli sa...

Ok, säger du det så.. =) Eller, jag kan ju försöka, men jag lovar inget. Men det kanske är det rätta att föra för att bli av med de sista...?