fredag 4 maj 2012

Från snö till sol!

I morse när vi vaknade var det snö ute!!!!! 4:e maj och det snöar. Helt sjukt! Då känns det lite extra skönt att veta att vi ska bege oss mot sydligare breddgrader.
Jag tror att jag har packat det mesta, lite sånt där smått kvar bara som jag lägger i innan vi åker.

Planet går inte förrän halv 6 i kväll så vi åker i halv 2-tiden. Sen ska jag strosa omkring där på Arlanda och insupa atmosfären. Jag älskar Arlanda! Är där alldeles för sällan=0)
Samtidigt slog det mig igår att ett år går förbaskat fort. Det känns verkligen inte som att det är ett år sedan vi var där sist men det är det, så när som på en vecka. Då var det Rhodos som var destinationen. Var in på Vings hemsida förra veckan och kikade vad det skulle kosta att åka dit. Det var sista minuten-priser dit då...... det skulle kosta 13000 för oss fyra då!!! Som hittat!

Det blir liksom lite dyrare nu för tiden när man ska resa än innan vi hade barn. Det är stor skillnad att betala för 4 än 2 =0) Ändå fick vi barnrabatt den här gången. Det gillas.

Den här gången när vi åker behöver vi inte packa blöjor!!!! MollyPolly har slutat med blöja på natten oxå så nu slipper vi släpa på det. Den känns lite konstigt att vårat blöj- och vällingliv är över. Det känns som att det var nyss jag gick och längtade efter barn och speciellt när vi var utomlands tyckte jag att alla småbarnsfamiljer såg så mysiga ut.
Jag undrar om även de av och till hade barn som var övertrötta på kvällarna pga bad och lek hela dagar utan middagslur, barn som tjatade om glass från morgon till kväll, barn som vägrade äta maten vi beställt på restaurangen, barn som bajsade i poolen....... Nej, de barnen var nog alldeles alldeles följsamma och sa aldrig emot.
Nu är det inte som så att våra barn är några monster att resa med. Vi har det hur härligt som helst när vi reser men det händer att de sätter sig på tvärsen om orken tar slut =0) Nu är Molly ett år äldre så jag hoppas att bajset i poolen inte kommer upprepas...... =0)

Nu så, nu får jag ta och ge tusan i bloggandet. Ska noppa ögonbryn, fixa fötter och dammsuga =0)

Ha det riktigt bra här hemma i Svedala!

Kram Lisa

Inga kommentarer: