onsdag 30 maj 2012

Onsdag...

..... och två veckor kvar till skolavslutning, tre veckor kvar till semester! Det känns i kropp och själ kan jag lova. Det är mycket kvar på "to do"-listan innan dess men det kommer nog hinnas med. På dagens "to do"-lista står besök i Göransson Arena, skriva in betygen, familjefest på Lingonbacken och OSA till bröllop :-) Ganska trevliga saker. Betygen har jag ganska klart för mig, några jag velar med men det löser sig.

I går var vi med om någon fascinerande. Jag och tjejerna tog en cykeltur efter maten och skulle plocka liljekonvaljer. Vi hade även fika med oss och vi satt vid kossorna och fåren vid älven och smaskade. Rätt som det var så steppade en kossa rakt ut i det forsande vattnet och gick över till ön på andra sidan. Jag blev lite skraj att hon skulle åka med i det strömmande vattnet och tänkte direkt att jag skulle ringa räddningstjänsten, ha ha ha ha. Det var då tur att jag inte gjorde det för sedan traskade en hel radda med kossor ut i vattnet och gick över.
Jag och tjejerna stod där och skrattade för det såg verkligen roligt ut. En del av dem hade inte så hög mankhöjd så på dem så forsade ju vattnet nästan över ryggarna.
Tack och lov så gick det bra för alla men ett par hade lite svårt vid ett parti där det var väldigt strömt och stenigt på botten.

Nu ska jag försöka få fart på tjejerna. Den stora spillevinken är inte att leka med på mornarna, och jag är likadan. Vi har ett jäkla temprament båda två och det är ingen höjdare.

Kram

Inga kommentarer: