onsdag 16 mars 2016

Vååååååår!!!!!!

Det här är en så underbar tid på året. Snön börjar försvinna, det är ljust på morgon och kväll och det blir lite varmare i luften.
Det kommer antagligen ett par snödämpor innan våren är här på riktigt men det kan jag ta. Vi är påväg mot rätt håll! Jippi!

Idag ska det tydligen bli jättevarmt och det tackar jag för. 
Slutar klockan 15 och då ska jag definitivt åka hem och sätta mig på bron.
Eftersom vi blir borta över påsk så tror jag att vi måste börja påskpynta lite här hemma idag. Vi måste ju får njuta av lite fjädrar och ris ett litet tag i alla fall.
Nån liten kyckling kanske kan få komma fram också.



En äggfasta borde ju passa fint nu när det närmar sig påsk och jag tror att jag ska ta en sådan nästa vecka. I alla fall äggätardagarna....
Eftersom vi drar till fjälls på skärtorsdag så blir det ingen Z då. Vågade inte fortsätta fastan den här veckan eftersom jag blev så illamående efter förra passet.
Men nästa vecka kan det passa.
Gissar att det inte kommer bli några strikta dagar över påsk.
Ska hålla mig från godis men mat och dryck i lite större mängder finns det risk att det blir.....

Nej men nu kom jag på vad jag ska göra när jag kommer hem!
Jag ska plantera om blommor. Har fredskallor som verkligen har växt ur sina krukor. Stackarna! Då kan jag få lite nytt i köksfönstret där jag har "Frasseflowers" som är överväxta.

Ha en bra onsdag!

Moooooot helgen! he he he he


Kram!

Inga kommentarer: