måndag 7 mars 2016

Sportlovet 2015

Ja nu är det över. Sportlovet.......
2 veckor och 4 dagar och sedan är det påsklov ;0)
Det kanske verkar som att jag vantrivs på mitt jobb men det gör jag inte.
Jag älskar egentligen mitt jobb, så länge jag får göra det jag är utbildad för. Men när det tillkommer en massa saker som stör mitt planerande, genomförande och utvärderande av undervisningen så är det inte lika roligt.
Jag vill lägga fokus på eleverna och deras utveckling, inte annat.

Strunt i det nu. Lovet blev bra med e skön blandning av aktiviteter och slöa.
Lördag - strålande solsken så vi intog sittande läge på Svartbäcken med obligatorisk grillning. Amanda skjutsades iväg på kalas med övernattning hos Wilma och vi andra fick åka på 30-årskalajs för Mia.

Söndag - strålande solsken igen så vi gjorde en repris på lördagens uteaktivitet. Såååååå härligt! Fler sådana dagar tack!

Måndag - Molly till Leos lekland med Rasmus. Hon var MYCKET nöjd kan jag lova. Övriga familjen åkte till Romme med fyra andra familjer och svischade ner för backarna -  i solsken igen.

Tisdag - hemmadag med Felicia och Edith på besök. Vi var en sväng till Naturum när ljudnivån började bli för hög.

Onsdag - skridskoåkning på Göransson arena med tre andra familjer. I väntan på fadern var vi till biblioteket i Sandviken. Det är rena rama himmelriket för våra bokmalar till barn. De älskar att vara där.

Torsdag - började med slapp förmiddag men sen blev det en tur till stan. Hade Z på kvällen så jag och Molly fick långdag i stan.

Fredag - Amanda följde med Wilma och Ucka till Avesta och badade. Molly hade Meja här på besök och jag hade Annika här en stund ;0)
På eftermiddagen skjutsade jag Molly och Meja på kalas i Tallhallen.
Själv gjorde jag premiär på gymmet. Fy farao vad jag har fått lida för det och gör det än...... Men det ska väl bli bättre.

Lördag - Amanda drog på shopping med farmor. Vi bokade biobiljetter till eftermiddagen och for in lite tidigare för att kika på husvagnar.  Hämtade upp Amanda i Valbo och for in till Gävle på Zootropolis. Riktigt, riktigt bra film.

Söndag - här kan man säga att det blev en slappardag. Vasaloppet hela morgonen och förmiddagen. Mattias och jag tog en promme på eftermiddagen och tvingade ut barnen som lekte en stund i snön medan vi var borta.
Sen var det dags för att inta soffläge igen eftersom det var semifinal i bandyn.

Nu är det bara att tagga för vardag igen. Jag hoppas på att få in lite mer träning nu när gymkortet är på plats. Det var riktigt kul att vara där igen. Träningvärken är inte lika kul men det brukar vara efter de första gångerna. Sen ger det sig.
Får jag in ett pass Z, och 1-2 pass gym per vecka så får jag vara nöjd. Jag får öka på vart efter,

Nej, nu ska tänderna borstas.

Kram!

Inga kommentarer: