torsdag 10 mars 2016

Att ta ett stort beslut

Sitter i en lite trixig situation.
Jag har mitt eget barn som elev i skolan. Tanken var inte så från början men det har blivit så. Vi har ju haft f-klass och ettor ihop. Molly har slurpat i sig varenda ord vi sagt och utvecklats i hög hastighet.
När vi delade f och 1 nu för någon vecka sedan fick Molly stanna med ettorna på svenskan. Hon har även börjat ha matte med ettorna.
Nu är till dilemmat. Jag har i bakhuvudet tänkt tanken att låta henne fortsätta med ettorna även efter sommaren. Men det har fått skvalpa där bak ;-)
Nu har fler i personalen lyft frågan.....

Det är ursvårt att veta vad som är det rätta beslutet.
 Det känns inte rätt att låta henne vara en etta till hösten för hon är så långt gången kunskapsmässigt i både svenska och matte.
Det känns samtidigt läskigt att låta henne kliva upp en klass. Hon är ju ändock bara en liten tjej. Sen är det det här med kompisar. Hon leker visserligen med barnen i ettan också men tänk om hon tappar kontakten med kompisarna i f!
Och så har hon ju sin fina Rasmus i f-klassen......
Hon kommer dessutom vara underårig hela vägen tills hon är klar med gymnasiet.
Köra moppe, gå på krogen..... Tänk när klasskompisarna får göra det men inte hon.
Hon kommer antagligen skälla på oss och säga att vi tog fel beslut.

Herregud! Det känns skrämmande om hon redan efter sommaren skulle bli  en tvåa!
Jag vill att någon annan ska ta beslutet åt oss.
Nu skulle jag behövt min Eva. Hon skulle tagit beslutet åt oss och då hade jag kunnat vara trygg i att det var rätt beslut.

Underbara lilla korven!
Varför ska du sätta oss i en så knivig sits?


Vi får fundera vidare.......

Kram!

Inga kommentarer: