måndag 9 juni 2014

Öm hud och tröttmössa

Måndag med världens sämsta förutsättningar.
Det var nämligen partaj i lördags. Det blev alldeles för sent och alldeles för mycket vin.....
Idag är jag tröttast av alla på den här breddgraden och huden är alldeles öm. Det blir alltid så när jag har svullat fel.
Gårdagen gick nämligen i kolhydraternas tecken. Langos, bröd, kakor och glass. Himla bra val! Icke!
Men så är det ju alltid så där dagen efter. Och sen får man lida i flera dagar. Att huden blir öm har jag svårt att förstå. Om någon har en vettig förklaring på detta så meddela mig gärna.
Det är tur att de där "dageneftersvullardagarna" inte infaller så ofta. Nästa gång får nog bli till nyår ;0)
Idag kör jag en halvfastedag. Känns som ett bra val måste jag säga.
Ut med alla demoner bara! ;0)

Nu är vi verkligen inne på sluttampen. Två dagar i skolan och sen är det avslutning på onsdag. En vecka jobb och sen är det ledigt på riktigt. Just idag känns det välbehövligt.
Håller på och plockar ihop allt som är mitt. Byter klassrum till hösten och Eva ska flytta in i mitt nuvarande. Känns vemodigt.
Hjärnan måste också ställa om. Till hösten ska jag ha F-1:an. Blir till att lägga om taktiken till dess......

Ha´re!

Inga kommentarer: