lördag 21 juni 2014

Midsommar 2014

Jag har nog aldrig varit med om mer kylslagen midsommar som denna!
Det började ganska varmt, om man höll sig undan vinden, men fy vilka iskalla vindar det  var.

Molly och jag startade upp med blomplockning. Hon ville ha krans så då hjälptes vi åt att plocka. Alla fina Midsommarblomster var överblommade men vi fick i alla fall ihop lite lila (Klöver), vitt (kommer inte ihåg vad de heter och blått (från trädgården och jag minns inte heller vad de heter =0)


Krans blev det i alla fall och Molly var såååååå nöjd. 
Den kliade lite men hon hade den på sig både på dagen och kvällen.

Amanda ville inte ha krans men jag fick i alla fall göra en inbakad fläta och sätta några Prästkragar, Tusensköna och Klöver i den.

Dagsfirande hade vi i Koversta med alla de traditioner som ingår.
Var även med i kaffeserveringen.

Efter att kaffet var slut och alla gått hem åkte även jag hem och svidade om för att en timme senare åka vidare på kvällsfirandet.
Vi firade med en drös människor på "Åsberg" och det var kanontrevligt!
Amanda och Molly hade sina "pojkvänner" där och de kunde springa omkring och leka.

Mattias hade det inte lika kul. Han blev hemskjutsade av svärmor före midnatt......

Mamma och pappa kom och hämta barnen när de kom från sitt midsommarfirande så de sov hemma hos dem.
Själv for jag sent om sider till Koversta igen där planen var lite dans på logen.
Hamnade dock i serveringen och sålde korv. Så det blev inte en enda dans.......

När vi åkte hem på natten var det bara 2 !!!!!!!! grader varmt. Huvva! Jag var glad att jag inte behövde cykla utan fick skjuts av grannen. 

Nu får det vara lungt med partajandet ett tag känner jag.
Är inte ett dugg bakis men det blir ändå någon slags olustkänsla dagen efter. Tänkte ladda hem nån bra dokumentär och ta en promenad. Känns behövligt.
Lite senare blir det mat hos mor och far med släkten.

I morgon behöver jag ta tag i träningen igen.
Och kosten...... 

Amelie och jag lurade på att dra iväg till Ullared i veckan men jag börjar dra öronen åt mig...... Att ta med Amanda och Molly dit bådar inte gott. Det kommer bli en galet påfrestande resa med enbart tjat om att handla allt!
Vi får se hur det blir......

Nu måste jag ut! Känner att jag börjar få så där ont i huden som jag får dagen efter....
Friskluft och lite rörelse kanske kan mota Olle i grind!  

Ha det bra hörrni!

Inga kommentarer: