torsdag 6 mars 2014

Vab idag

Då var det min tur att hålla mig hemma med sjuka barn......
Det hostas och snoras men det går i alla fall åt rätt håll.
Mina förkylningskänningar försvann med kaffe och Zumba igår. Den bästa medicinen för ett friskt liv.

                                      

De här smarrisarna är också bra medicin för ett friskt liv. 
Minisemlor á la LCHF vi åt i tisdags och de var (enligt mig) minst lika god som vanliga. Ungarna gillade grädden. Mattias tystnad tolkade jag som ett "nja" =0)
LCHF-bakning blir ju aldrig lika fluffig och luftig som mjölbakning. Gillar man inte det kompakta och mäktiga som LCHF-bakning ger så är nog såna godsaker inget att rekommendera.


Före semleätningen tog jag mig en promenix. 
Det var banne mig en magisk kväll. Det började skymma, himlen var nästan klar och solen hade gått ner där bort mot Färnbo.

Bilden är tagen på bron över Dalälven och den där härliga vårkänslan infann sig som brukar komma varje år. Fast i år kom den ovanligt tidigt.

Jag längtar så otroligt mycket till helgen nu. Det ska bli ljuvligt att få bo på hotell, äta och dricka gott, kanske kika in i någon affär också. Granit ligger alldeles i närheten och dit måste jag.

Fick jag välja så skulle jag skippa Båt- och Vildmarksmässan och i stället ägna mig åt shopping och ligga på hotellrummet och dricka skumpa ;0) Men jag måste väl hänga på de andra förstår jag......
Kusin Cecilia är där med sitt jobb NeDa och marknadsför bland annat Gysinge så det ska bli kul att se deras monter.
Vet att hon jobbat mycket nu inför mässan och jag är säker på att det kommer bli bra.
Så för att få se montern offrar jag mig ;0) Jag får väl dricka skumpa sen när vi kommer tillbaka till hotellet.

Hårklippning ska ske i eftermiddag. Ringde i går, får komma idag. Snabba puckar.
I ett försök att styra upp alla babystrån som bor längst fram i mitt hår klippte jag lugg förra veckan. Hade så många korta strån som stacka fram under den långa luggen. MEN, det skar sig ju helt mot övriga frisyren så nu måste jag styra upp det här på någe vis......
Vet inte riktigt hur. Får googla lite frisyrer och ta med. Har nån liten idé om att ha det lite "flikigt" i fram och behålla lite längd men jag vet inte hur jag ska förklara det. Bästa att hitta en bild.......

Nu ska jag skaka liv i Amanda. Hon sover än...... 

Kram!
  


Inga kommentarer: