onsdag 12 mars 2014

Ett trevande joggingpass

I går kom jag kanske igång med löpningen.
Observera att jag la in ett KANSKE i meningen ovan.

Var inte ett dugg sugen på att springa men jag tänkte att jag skulle börja med rask promenad. När jag går brukar jag till slut komma upp i ett tempo då jag vill springa så jag körde på den taktiken.
Grejen var den att det tog väldigt lång tid att bli springsugen......
Hann ända till Mattön innan dess.
Sedan körde jag intervaller med 3 minuter spring, 1 minut gång - 5 omgångar. Det blir visserligen bara 15 minuter effektiv löpning men jag måste börja så.  Där jag känner att jag orkar utan att bli helt slut. Då kan jag lättare motivera mig.
Det gick ganska lätt. Höll rätt så högt tempo. Kändes väldigt skönt efteråt i alla fall.

I dag är det Zumba så jag får in ett intervallpass idag också.
I morgon satsar jag på en promenad.
Löpning igen på fredag, kanske ;0)
Det känns så mycket lättare nu när det är ljust på kvällarna.
I helgen hoppas jag på att kunna ta en promenad till Sevedskvarn längs med Gästrikeleden. Det ryktas om snö men jag försöker tränga bort de tankarna ;0)

Njuuuut i solen!

Inga kommentarer: