måndag 24 mars 2014

Svidande magsmärtor

I går gick jag helt bananas! Jag åt en hel, stor, flottig, degig pizza!
Det var så gott!
Idag straffar det sig. Jag har så sjukt ont i magen. Det är som magkatarr x 10. Det svider och värker, ibland lite mindre men sen kör det igång som tusan. Ångrar detta bittert trots att jag gjorde ett medvetet val.
Till och med Amanda och Molly sa till mig när pizzan landade framför mig. De är väl medveten om hur jag mår efter socker och mjöl.
Ris, pasta och potatis har jag aldrig haft problem att undvika.

Jag måste säga att jag just nu är i någon underlig sits med kropp och kost. I stället för att gå ner har jag tidigare stått still men nu börjar det sakta gå uppåt!!!!! Det är verkligen inte kul eftersom tanken är att gå ner 5 kg och sen stanna där......
Har under en tid skrivit in allt jag äter i Lifesum-appen och sett att jag ätit precis som när jag gick ner tidigare. Men nu händer inget och det går istället sakta uppåt och det känns på kläderna kan jag lova.
Blir lite smått frustrerad och tappar verkligen sugen.

Nu får det bli tallriksmodellen minus kolhydrater. Antingen ska jag öka fettet eller så ska jag minska på fettet. En sann LCHF-are skulle säga öka men jag misstänker att det är någon slags "överätning" som gör att jag inte går ner.

I går chockade jag kroppen ganska rejält så nu är den väl helt ur spår.

Motionen har jag dock kommit igång med ganska bra.
I fredags var jag ut och sprang intervaller. Det var det värsta jag någonsin varit med om. Grät nästan när jag kom hem. Det var så sjukt jobbigt och sista intervallen bröt jag. Tänkte -Aldrig mer!
I lördags gick jag och Mattias 9 km Gästrikeled i solen. Det var en skön tripp!
I går skulle jag springa men Mattias avrådde mig med motiveringen att det var för tätt inpå fredagens pass. Jag lyssnade på honom och tog en promme på 5 km istället.

Den här veckan blir det väl lite si och så med motion. Vi åker ju till fjälls på onsdag men väl där blir det både slalom och längdskidor. Det kompenseras antagligen med götta på kvällarna.
I dag och i morgon ska jag i alla fall försöka komma ut på en joggis. Jag får inte gen upp!!!!

Ha det bäst!

Inga kommentarer: