onsdag 26 mars 2014

I dag bär det av!

Äntligen är det onsdag. Bilen är packad, några timmars jobb och sedan bär det av.
Mattias och Dan åkte redan igår kväll. De tar en dags fiske idag.

Molly hänger med på skolan. Eftersom Mattias har semester får hon inte vara på förskolan och fiska ville hon inte göra ;-)
Amanda fortsätter sitt snorande och hostande. Det blir en dag med morfar idag. Molly fick också erbjudande men hade ställt in sig på en dag i skolan.

Den jobbiga känslan jag hade efter måndagen har tack och lov gett med sig. Bestämde mig för att inte lägga energi på dravvlet. Finns viktigare saker i livet.
Det gäller att tänka positivt. Är imponerad av en kollega som verkligen har förmågan att tänka ljust. I går natt vaknade de av att hela golvet i huset var täckt av vatten. Ett vattenrör hade gått sönder.
Mitt i allt hade hon tänkt att det hade kunnat vara värre, hon eller maken hade kunnat vakna upp med en stroke.......

Litet kostomlägg hittills i veckan. Mindre fett, lagt till frukt (inser nu att jag har saknat det galet mycket), sparsamt med kolhydrater, dock mer än tidigare eftersom jag äter frukt, protein i samma mängd, grönsaker i mängder, 16:8-fasta.
Känns bra hittills. Nu kommer ju själva fjällresan med allt vad det innebär........

Ha det bra!

Kram!  

Inga kommentarer: