söndag 2 mars 2014

Sportlovet till ända.......

Söndag igen och lovet är över......
Vi har verkligen haft det skönt.
I tisdags firade vi så klart Amanda. Far- och morföräldrar, morbror och faster med sina familjer samt Cecilia var här på mat och tårta.
En MYCKET nöjda Amanda somnade på kvällen.

I onsdags kom Mollys kompis Towa hit och lekte. Mitt på dan hade vi date med Pia, Felicia och Pias föräldrar. Vi åkte ut till Sevedskvarn och grillade. Efter det for vi vidare till Naturum där barnen pysslade och gick på skattjakt.

Torsdag...... hm, det var nog då vi slappade HELA dagen. Det var så lugnt och skönt. Trist väder så vi höll oss inne. Molly och jag tog en promenad upp på Mattön på kvällen. Jag gick, hon cyklade. Trevligt med sällskap.

I fredags var det då dags för den hemliga resan. Tjejerna önskade att det var Åland men eftersom vi var dit förra året så sa vi att det INTE skulle bli Åland.....
Men det blev det =0)
Damerna jublade i baksätet.
I Mariehamn hann vi med badhuset och lite stros på stan. Sen for vi tillbaka till Eckerö och båten.
Amanda och Molly skulle nog kunna göra Ålandsresor en gång i veckan.

Jag skulle gärna vilja åka dit i sommar och cykla runt lite. Molly orkar ganska långt nu mer så jag tror att det skulle bli en mysig semester.

I går laddade Amanda för översovning med kören i Sockenstugan. Felicia kom hit först och lekte och sen på kvällen for de iväg.
Kändes lite knasigt att skicka iväg henne på något dyligt. Hon är ju liksom fortfarande så liten, fast hon egentligen inte är det...... Det är bara det att mitt huvud inte hänger med......

Idag var vi till Sockenstugan och lyssnade på Amanda och hennes kör.
Väl hemma tog jag mig en promenad som bara blev längre och längre och längre.  Lyssnade på en himla bra P3 Dokumentär så jag ville liksom inte sluta gå.....

Det var våran vecka....... Nu är den slut och vi avslutar med att 3 av 4 är genomförkylda. Alla utom jag snorar, nyser och hostar....... Mattias blir hemma med tjejerna i morgon, sen får vi se hur läget är inför tisdag.

Jag tycker att jag skött motionen ganska bra den här veckan. Fyra raska promenader och ett Zumbapass. Känner mig nöjd!
Nästa vecka ska jag ge mig på lite lätt jogg tänkte jag......

Ha det bra så hörs vi!

Inga kommentarer: