tisdag 18 februari 2014

Tisdag afton...

.... och det är alldeles tyst i huset. Alla sover, bara jag vaken. Det här är en härlig stund på dygnet. Fast jag borde egentligen ta och sova jag med. Är ofantligt trött på mornarna.
Igår var jag trött precis hela dagen. Anar att det var efter helgens utgång. Jag är ju inte van att vara ute sent på nätterna.....
Vi var ett gäng som åkte in till Gävle och åt "gomat" på en restaurang som heter Meat. Riktigt god mat var det!
Efter själva utfodringen åkte två par hem eftersom de hade barnen på utlån. Det hade vi också men vi har ju lite större kiddos så våra fick vara borta hela natten =0)
Vi + ett par till drog vidare. Första stopp blev en bar där vi tittade på Sveriges hockeymatch. Efter det blev det "virtuell golf". Allt detta i en härlig blandning av goda drinkar =0)
Efter det drog vi vidare till nästa pub. Ny drink.
Ny bar, nya drinkar.....
Vi hade så trevligt så vi tog en senare buss hem än den vi planerat att ta. Och egentligen ville vi inte åka hem då heller....... ;0)

I ett obemärkt ögonblick under middagen kom vi in på motion. Att det kan vara bra att ha mål med sitt motionerande.
Så nu är det mer eller mindre bestämt att Vårruset och Tjejmilen ska betas av i år.
Två av oss galanta damer blev väldigt taggade, en drog ett bloss på sin cigarett och sa: - "Springa..... jag vet inte det ja´! Gå kanske". Den fjärde är gravid.......
Men vi ska nog få med den tveksamme i våra tankebanor.
Sen är det bara att sätta igång att träna. Hej och hå!
Nu har jag hållit igång i iallafall två hela veckor med mina 3 Tabatapass/vecka. I går tog jag mig med nöd och näppe igenom en omgång. Jag var så galet trött. Ögonen stod i kors och jag hade fortfarande träningsvärk efter fredagens pass, men jag gjorde det. Trots att alla celler i min kropp sa i från.
Efteråt kände jag mig väldigt väldigt nöjd måste jag säga. Duschade och stupade i säng. Sista gången jag tittade på klockan var den 20,52, sen måste jag ha somnat. Men jag behövde det!

Måste ju berätta om mitt lilla hemliga uppdrag som jag hade i helgen!
Jag hade ett pass Zumba med ett "svensexagäng". Det var nog det absolut roligaste passet jag haft. 10 taggade och redan liiiite ölstinna killar gav verkligen allt för att hänga med.
Hade även bjudit in mina "Zumbisar" med var med så vi var nog totalt runt 30 stycken! Så himla roligt!

Nu är klockan snart halv 11!!!! Dags att krypa ner!

God natt!

Inga kommentarer: