måndag 24 februari 2014

Startskottet har gått!

Nu är sportlovet igång men det var först i går kväll jag fick den där sköna ledighetskänslan. När jag kunde fortsätta titta på söndagsfilmen efter 22-nyheterna.
Alla hade lagt sig och lugnet infann sig efter en helg med blandat tempo.
Då kunde jag äntligen känna det den känslan......

Helgen bjussade på en salig blandning av städning, soffhäng, shopping, promenader, kalas och kusinkläm. Vi började som sagt med att fira Karin i fredags kväll, direkt efter det for vi till Fors och kramade lite på kusin Emma som var hem en snabbis.
I lördags åkte jag och Amanda till Årsunda på Loppis. Planen var att åka hem sen men vi hamnade i Sandviken och Valbo. He he he he, lätt hänt det där ;0)
Väl hemma igen kom Amandas kompis Wilma hit för lek och översovning. Och DÄR hände nått! Wilmamamman berättade att hon varit ute på promme på förmiddagen. Insåg då att jag inte har varit ute på en promenad på evigheter. Blev peppad att ta en promenad. Laddade lurarna med P3Dokumentär och drog iväg. Sååååå jäkla skönt! Blev en längre promme på söndagen också =0)

Varför promenerar jag det inte oftare?????
Tror jag har hamnat i någon sån där "det måste vara rejäl träning för att räknas"-period. Så från och med nu ska jag promenera mer. Förhoppningsvis kommer springsuget snart.
Vårruset och Tjejmilen kan ju avkräva lite förberedelse från min sida....

Idag ska vi brassa in till stan och inhandla lite till Amandas 8-årskalas i morgon. I kväll ska hon på skridskodisco......
Lillsnuttan!
I går satt jag och Molly och tittade i Amandas album från när hon var liten. Självklart var jag tvungen att "böla" lite. Det känns som att det var nyss men ändå är det så många år sedan......

Ha´re!

Inga kommentarer: